Człowiek od zawsze szukał sposobów komunikowania się z innymi ludźmi, a różne formy komunikacji istniały od dawien dawna. Najistotniejszą cechą w przekazie informacji pomiędzy komunikującymi się jest czas jej przesłania i odległość, jaką przekazywana informacja może pokonać. Bez wątpienia krokiem milowym w rozwoju systemów komunikacji było wynalezienie w 1876 roku przez Aleksandra Grahama Bella telefonu. Rozwój telekomunikacji, radiotechniki i telewizji, trwający od wczesnych lat XX wieku oraz nowe osiągnięcia informatyki i telekomunikacji sprawiły, że obecnie, żyjąc w społeczeństwie informacyjnym, człowiek posiadł dostęp do wielu nowych usług komunikacyjnych. Postępująca na naszych oczach integracja życia społeczeństwa informacyjnego z Intenetem sprawia, że komunikowanie się poprzez sieć już stało się standardem. Poczta elektroniczna, komunikatory sieciowe czy telefonia intenetowa to tylko niektóre z usług sieci komputerowych, bez których coraz trudniej dzisiaj się obejść. Ta książka umożliwi ci poznanie popularnych form komunikowania się w sieci Intenet. Dzięki niej: - dowiesz się, jak korzystać z usługi poczty elektronicznej w Intenecie; - poznasz zasady korzystania z kanałów IRC i czatów; - nauczysz się korzystać z komunikatorów internetowych; - dowiesz się, czym jest telefonia internetowa i w jaki sposób realizować za jej pomocą połączenia głosowe i rozmowy telefoniczne. Książka przeznaczona jest dla osób, które opanowały podstawowe umiejętności z zakresu obsługi komputera (w środowisku Windows) oraz znają podstawowe pojęcia związane z siecią Intenet i umieją obsługiwać przeglądarkę internetową.