Stan prawny: styczeń 2009
Jakie są zasady i granice odpowiedzialności przewoźnika, jak sporządzić protokół o stanie przesyłki, w jaki sposób powinno być ustalone odszkodowanie należne od przewoźnika, kiedy przedawniają się roszczenia z umowy spedycji, jak kształtują się zasady składania reklamacji w transporcie itp. problemy zostały przedstawione przez autorów Komentarza w świetle nauki prawa, orzecznictwa sądów polskich, a w odniesieniu do CMR ? także zagranicznych.
Ustawę komentuje m.in. uznawany w kraju i za granicą autorytet w dziedzinie prawa transportowego i ubezpieczeń, współtwórca Kodeksu cywilnego i ustawy ? Prawo przewozowe - prof. zw. dr hab. Władysław Górski.
Drugie wydanie cenionego przez praktyków Komentarza różni się dość istotnie w stosunku do pierwszego wydania.
Po pierwsze uwzględniony został zmieniony stan prawny. Chodzi głównie o akty wykonawcze do ustawy ? Prawo przewozowe, które zmieniły się w międzyczasie prawie w całości.
Po drugie, uwzględniono dziesiątki nowych orzeczeń sądów polskich i zagranicznych.
Po trzecie, poruszone zostały nowe problemy, nie omawiane w I wydaniu pracy.
Po czwarte w końcu, autorzy dokonali weryfikacji niektórych swoich wcześniejszych poglądów.
Jakie są zasady i granice odpowiedzialności przewoźnika, jak sporządzić protokół o stanie przesyłki, w jaki sposób powinno być ustalone odszkodowanie należne od przewoźnika, kiedy przedawniają się roszczenia z umowy spedycji, jak kształtują się zasady składania reklamacji w transporcie itp. problemy zostały przedstawione przez autorów Komentarza w świetle nauki prawa, orzecznictwa sądów polskich, a w odniesieniu do CMR ? także zagranicznych.
Ustawę komentuje m.in. uznawany w kraju i za granicą autorytet w dziedzinie prawa transportowego i ubezpieczeń, współtwórca Kodeksu cywilnego i ustawy ? Prawo przewozowe - prof. zw. dr hab. Władysław Górski.
Drugie wydanie cenionego przez praktyków Komentarza różni się dość istotnie w stosunku do pierwszego wydania.
Po pierwsze uwzględniony został zmieniony stan prawny. Chodzi głównie o akty wykonawcze do ustawy ? Prawo przewozowe, które zmieniły się w międzyczasie prawie w całości.
Po drugie, uwzględniono dziesiątki nowych orzeczeń sądów polskich i zagranicznych.
Po trzecie, poruszone zostały nowe problemy, nie omawiane w I wydaniu pracy.
Po czwarte w końcu, autorzy dokonali weryfikacji niektórych swoich wcześniejszych poglądów.