Trzyosobowa komórka Komendy Głównej Policji, wpada na trop przemytu dzieł sztuki na wielką skalę. Kruk ? szef złodziejskiej szajki ? od lat pozostaje nieuchwytny. Komisarz Kent stoi wreszcie przed szansą złapania wpływowego gangstera. Całą operację utrudnia śmierć głównego świadka, a Kruk porywa młodą dziewczynę Ankę. Za uciekinierami rusza pościg i detektywi trafiają do Lęborka. W tym samym czasie na dnie Atlantyku, poszukiwacz skarbów Paul Caden wydobywa z zatopionej niemieckiej łodzi podwodnej - sejf.
To odkrycie sprowadza do Lęborka tajne Bractwo Stylusa, które pragnie odnaleźć tajemniczy rękopis, słynnego wynalazcy Paula Nipkowa. Wkrótce losy wszystkich postaci splatają się ze sobą. Komisarz Kent i jego zespół szybko odkrywają, że gra toczy się nie tylko o manuskrypt. Z zeznań świadka wynika, że w Lęborku przebywa ktoś potężniejszy od Kruka. Ktoś, kto chce przechytrzyć wszystkich i zagarnąć skarb dla siebie.
To odkrycie sprowadza do Lęborka tajne Bractwo Stylusa, które pragnie odnaleźć tajemniczy rękopis, słynnego wynalazcy Paula Nipkowa. Wkrótce losy wszystkich postaci splatają się ze sobą. Komisarz Kent i jego zespół szybko odkrywają, że gra toczy się nie tylko o manuskrypt. Z zeznań świadka wynika, że w Lęborku przebywa ktoś potężniejszy od Kruka. Ktoś, kto chce przechytrzyć wszystkich i zagarnąć skarb dla siebie.