Spoglądający z okładki nad wyraz młody autor, nie sprawia wrażenia trenera kandydatów, którzy winni reprezentować nas w kraju, oraz na arenie międzynarodowej. A jednak to właśnie on jest autorem tej, jak najbardziej "na czasie" broszury. Intrygujące jest to, iż on: prawnik i politolog, zaangażował się właśnie w wybory. Nie tylko sam przeszedł kolejne szczeble drabinki młodych pracowników sztabów wyborczych, ale w końcu stał się trenerem naszych przedstawicieli. Teraz przyszedł czas, by odsłonił swoje metody działania. To, w jaki sposób winni postępować, oraz czym powinni się kierować kandydaci oraz ich sztaby wyborcze. Pozycja oczywiście jest adresowana do wąskiego grona, ale na pewno będzie przydatna też prawnikom i studentom politologii. Jednak przede wszystkim jest to książka napisana nadzwyczaj jasno i sprawnie. Linijka po linijce, poprzez budowanie strategii kampanii, jej planowanie, organizację zespołu, biura wyborcze, materiały, budowanie wizerunku, oraz to, co często najistotniejsze - finansowanie, autor wprowadza nas w niuanse strategii wyborczej. Nie tylko rozróżnia kampanie, takie jak: bezpośrednia, pośrednia - medialna, ukierunkowana oraz negatywna, nie tylko udziela wytycznych dotyczących samych postępowań, ale i dodaje kilka słów o... sprzątaniu po wyborach. Jednak najistotniejsze są jego rady dotyczące tego, co PO. Niezależnie od wyniku, wygranej czy przegranej, zawsze jest coś do zrobienia. Interesujący, przydatny poradnik; i nader współczesna jest nie tylko budowa podręcznika, ale i słownik terminów oraz spis przydatnych stron internetowych, oraz nieodzowna literatura.