JavaScript od podstaw, zacznij swoją przygodę z programowaniem

Marcin Moskała
JavaScript od podstaw, zacznij swoją przygodę z programowaniem
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Ta książka zacznie Twoją przygodę z programowaniem. Jest praktycznym podręcznikiem, prezentującym wiedzę oraz pokazującym jak z niej korzystać, w sposób przystępny i zrozumiały. Pomoże zbudować solidne podwaliny pod naukę JavaScript oraz wytyczyć dalszy kierunek. Jeśli więc chcesz nauczyć się programowania albo zastanawia Cię czym ono jest, to jest to książka właśnie dla Ciebie.

Ta książka krok po kroku prowadzi w głąb świata JavaScript. Pokazuje, że programowanie to bardziej przydatna i dostępna umiejętność niż może się wydawać, a przy tym świetna zabawa.

Ta książka nie wystarczy by nauczyć się programowania. Nie wiem czy istnieje taka, która by wystarczyła. To tak jakbyśmy chcieli się z jednej książki nauczyć języka fińskiego od zupełnych podstaw. Jeśli jednak sumiennie przystąpisz do nauki z tej książki (przykładów, zadań), to skończysz z wiedzą wystarczającą by wykorzystywać JavaScript w prostych zastosowaniach.

Z tej książki dowiesz się:

  • czym są zmienne i wartości,
  • jak używać warunków i pętli,
  • jak działają funkcje,
  • o najważniejszych elementach programowania obiektowego i funkcyjnego,
  • jak napisać grę,
  • jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce,
  • jak kontynuować naukę.
Wstęp

Część 1: Najważniejsze co powinniśmy wiedzieć o JavaScript

  1. Pierwszy program ← o tym czym jest programowanie, jak przygotować środowisko, a na końcu więcej instrukcji jak uczyć się z tych materiałów.
  2. Podstawowe wartości ← czym są i jakie są podstawowe wartości w JavaScript.
  3. Zmienne ← jak definiujemy i jak działają zmienne.
  4. Warunki ← gdzie poznamy if, else oraz operatory logiczne.
  5. Wyrażenia logiczne ← gdzie poznajemy jak działają operatory i && lub II.
  6. Pętle ← gdzie poznajemy while i for.
  7. Funkcje ← gdzie poznamy funkcje i dowiemy się, że one również są wartościami.
Cześć 2: Głębsze wody

  1. Obiekty ← gdzie wprowadzamy pojęcie obiektu, pola, metody.
  2. Elementy programowania obiektowego w JavaScript← gdzie wprowadzamy pojęcie metody, funkcji i klasy dla projektowania obiektowego.
  3. Tablice ← gdzie poznamy tablice i nauczymy się je modyfikować.
  4. Enumeracja ← gdzie nauczymy się enumerować po tablicach oraz poznamy funkcje forEach, map i join.
  5. Funkcje strzałkowe ← gdzie poznamy, czym są i jak używać popularnych funkcji strzałkowych.
Część 3: Napiszmy razem grę

  1. Daj mi płótno a namaluję świat ← gdzie nauczymy się, czym jest Canvas i jak na nim wyświetlać potrzebne kształty.
  2. Stan oraz stałe ← gdzie nauczymy się, czym jest stan w grze.
  3. W odpowiedzi na twoje kliknięcie ← gdzie nauczymy się, jak obsługiwać wciśnięcie klawisza przez gracza.
  4. Lot kulki ← gdzie sprawimy, że piłeczka zacznie się odbijać, a punkty zaczną się naliczać
  5. Elementy programowania obiektowego ← gdzie porządkujemy naszą grę, czerpiąc z paradygmatu obiektowego.
Część 4: O programowaniu

  1. Co można robić w JavaScript
  2. Jak nauczyć się programowania?
  3. Gry w służbie programowania
  4. Nauka programowania na telefonie
  5. Jak zostać programistą?
  6. Przyszłość programowania
Data wydania: 2021
ISBN: 978-83-954528-4-0, 9788395452840
Wydawnictwo: Marcin Moskała
dodana przez: katarzyna.malgorzata.sygu

Autor

Marcin Moskała Marcin Moskała Marcin Moskała to doświadczony programista, autor książek Effective Kotlin oraz Kotlin Coroutines, JavaScript od podstaw, założyciel Kt. Academy. Programuje od dziecka, występuje na międzynarodowych konferencjach programistycznych, posiada w dorobku...

Pozostałe książki:

JavaScript od podstaw, zacznij swoją przygodę z programowaniem Python od podstaw. Zacznij swoją przygodę z programowaniem
Wszystkie książki Marcin Moskała

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka JavaScript od podstaw, zacznij swoją przygodę z programowaniem nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka JavaScript od podstaw, zacznij swoją przygodę z programowaniem. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl