Zacznijmy od samych autorek. Swoje doświadczenie zyskały dzięki pracy ze służbami bezpieczeństwa, policjantami, wojskiem, czy pracownikami socjalnymi. Dzięki temu czytając książkę ich wiedza i doświadczenie są naprawdę mocno wyczuwalne.
Oczywiście nie oznacza to, że cała książka napisana jest jakimś naukowym żargonem. Nie, nie, nie! Nic z tych rzeczy. Jest ona napisana w taki sposób, aby każdy bez problemów mógł zrozumieć przekaz jaki chciały przekazać autorki. Jaki? Przede wszystkim taki, że dogadać można się z każdym i wcale nie trzeba tej osoby lubić. Niby oczywiste, ale jednak dla wielu osób tak trudne do wykonania.
Cała fabuła skupia się wokół 4 filarów (podstawowych stylów rozmowy): konfrontacji, uległości, kontroli i współpracy. Prócz suchych faktów i porad znajdziemy tutaj wiele przykładów z życia codziennego, dzięki czemu fabuła nie tylko staje się nam bliższa, ale przede wszystkim łatwiejsza w odbiorze.
Po poradnik ten sięgnęłam z czystej ciekawości. Jednak wyniosłam z niego naprawdę wiele wartości. Znalazłam w niej wiele porad, które zamierzam wprowadzić w życie już w najbliższej przyszłości.