Zawiera rozdziały − „Albergologia” czyli wiedza o hotelarstwie, Etyka w hotelarstwie; Krótka historia hotelarstwa. Rys historyczny; kształtowania się usług i pojęć hotelarskich; Rady dotyczące sprzedaży usług hotelarskich. Kilka słów o usłudze hotelarskiej; Jakość − analiza i kryteria − trochę teorii Sposób obiektywizacji oceny jakości usługi hotelarskiej; Terminologia ISO 8402; kategoryzacja i standaryzacja w polskim hotelarstwie; Funkcjonowanie i procedury służb hotelowych (recepcji, służby pięter). Bardzo ważna osoba w hotelu − VIP; Śniadania hotelowe; Wybrane terminy i definicje stosowane w hotelarstwie. W aneksie załączniki − Zasady arbitrażu IHA/UFTAA, Konwencja o odpowiedzialność, regulamin hotelowy, fragmenty ustawy o usługach turystycznych, rozporządzenia, regulaminy hotelowe oraz statuty PIH i PZH.