Stwórz własną grę do telefonu komórkowego
Poznaj technologię J2ME
Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D
Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników, dyktafonów, aparatów fotograficznych, odtwarzaczy plików MP3 i przenośnych konsoli do gier. Jednak największe możliwości telefony komórkowe uzyskały dzięki zaimplementowaniu w nich języka Java. Mobilna Java pozwala nie tylko na tworzenie dodatkowych narzędzi, ale także gier -- zarówno prostych platformówek, jak i skomplikowanych gier wykorzystujących złożone algorytmy wyświetlania grafiki trójwymiarowej.
Książka "J2ME. Tworzenie gier" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz technologię J2ME i wykorzystasz ją do napisania własnej gry do telefonu komórkowego. Czytając ją, poznasz podstawy mobilnej Javy, zainstalujesz narzędzia niezbędne do pracy i dowiesz się, jak zbudowana jest aplikacja przeznaczona do wykorzystania w tym urządzeniu. Zaprojektujesz interfejs użytkownika i zastosujesz podstawowe metody generowania grafiki 2D. Poznasz także bibliotekę Java Mobile 3D i wykorzystasz ją do stworzenia prawdziwej gry z trójwymiarową grafiką, uwzględniającą tekstury obiektów, oświetlenie i cieniowanie. Dowiesz się również, jak budować gry dla wielu graczy łączących się ze sobą poprzez interfejs Bluetooth.
Instalacja i konfiguracja narzędzi Wireless Toolkit, Ant i Antenna
Tworzenie interfejsu użytkownika
Rysowanie podstawowych obiektów graficznych
Algorytm śledzenia promieni światła
Reprezentacja obiektów 3D w Java Mobile 3D
Modelowanie oświetlenia i cieniowania
Animowanie obiektów
Przygotowanie sceny gry w programie Blender
Komunikacja poprzez interfejs Bluetooth
Tworzenie gry typu "multiplayer"
Nie szukaj w sieci gier do swojej komórki -- napisz własną!
Poznaj technologię J2ME
Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D
Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników, dyktafonów, aparatów fotograficznych, odtwarzaczy plików MP3 i przenośnych konsoli do gier. Jednak największe możliwości telefony komórkowe uzyskały dzięki zaimplementowaniu w nich języka Java. Mobilna Java pozwala nie tylko na tworzenie dodatkowych narzędzi, ale także gier -- zarówno prostych platformówek, jak i skomplikowanych gier wykorzystujących złożone algorytmy wyświetlania grafiki trójwymiarowej.
Książka "J2ME. Tworzenie gier" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz technologię J2ME i wykorzystasz ją do napisania własnej gry do telefonu komórkowego. Czytając ją, poznasz podstawy mobilnej Javy, zainstalujesz narzędzia niezbędne do pracy i dowiesz się, jak zbudowana jest aplikacja przeznaczona do wykorzystania w tym urządzeniu. Zaprojektujesz interfejs użytkownika i zastosujesz podstawowe metody generowania grafiki 2D. Poznasz także bibliotekę Java Mobile 3D i wykorzystasz ją do stworzenia prawdziwej gry z trójwymiarową grafiką, uwzględniającą tekstury obiektów, oświetlenie i cieniowanie. Dowiesz się również, jak budować gry dla wielu graczy łączących się ze sobą poprzez interfejs Bluetooth.
Instalacja i konfiguracja narzędzi Wireless Toolkit, Ant i Antenna
Tworzenie interfejsu użytkownika
Rysowanie podstawowych obiektów graficznych
Algorytm śledzenia promieni światła
Reprezentacja obiektów 3D w Java Mobile 3D
Modelowanie oświetlenia i cieniowania
Animowanie obiektów
Przygotowanie sceny gry w programie Blender
Komunikacja poprzez interfejs Bluetooth
Tworzenie gry typu "multiplayer"
Nie szukaj w sieci gier do swojej komórki -- napisz własną!