„To książka dla osób poszukujących nisz w innowacyjnej działalności gospodarczej i naukowej.
Na podstawie analizy informacji zamieszczonych w publikacji można wyrobić sobie opinię o kierunku, w którym idzie światowa gospodarka w zakresie opakowań żywności i innych łatwo zbywalnych produktów, oraz jak wielki i rozwojowy jest to rynek w poszczególnych regionach”.
z recenzji dr. inż. Krzysztofa Leszczyńskiego
Produkcja opakowań to aktualnie bardzo istotna gałąź przemysłu o zasięgu globalnym. Na jej dynamiczny wpływają w dużej mierze nowe rozwiązania technologiczne w zakresie opakowań żywności, napojów i innych produktów konsumpcyjnych.
W publikacji zostały omówione główne tendencje oraz innowacje obserwowane
na międzynarodowym rynku opakowań produktów konsumpcyjnych przeznaczonych do szybkiego obrotu. Czytelnicy dowiedzą się jak w praktyce sprawdzają się systemy uwalniania pary wodnej, torebki stojące, opakowania z atmosferą modyfikowaną, farby termochromatyczne, czy też folie holograficzne.
Jest szczególnie polecana pracownikom odpowiedzialnym za produkcję i rozwój w takich dziedzinach jak przetwórstwo tworzyw sztucznych, papieru, metali, materiałów opartych o odnawialne źródła. Publikacja ta, to także doskonałe źródło wiedzy dla studentów i pracowników naukowych kierunków technicznych i ekonomicznych, którzy specjalizują się w szeroko pojętym opakowalnictwie żywności.