?Jakiego drinka pijał James Bond? ?Czym zajadała smutki Magda M.? ?W jakim mieście żyje i pracuje Ojciec Mateusz? Odpowiedzi na powyższe pytania to jedne z najbardziej oczywistych przykładów obecności product placement w filmie i kulturze masowej. Juan Salvador Victoria Mas, profesor komunikacji audiowizualnej i reklamy na uniwersytecie w Maladze. a także wykładowca wielu szkół amerykańskich i europejskich w swojej niezwykle precyzyjnej i starannie udokumentowanej książce pisze na temat oddziaływania product placement, (lokowanie/plasowanie produktu) w filmie. Omawia także szerokie spektrum kwestii związanych z tą interesującą, choć dla wielu kontrowersyjną techniką marketingową, Lektura tej pozycji może być szczególnie pożyteczna i inspirująca w polskiej rzeczywistości, gdzie coraz głośniej dyskutowane są prawne i etyczne uwarunkowania product placement w kinie i produkcji telewizyjnej. Książka niezbędna dla pracowników agencji reklamowych, ludzi marketingu i public relations oraz wszystkich związanych z rynkiem mediów i komunikacji masowej. Książkę Hollywood i marki. Product placement w kinie amerykańskim czyta się z ciekawością i przyjemnością. [?] Jest rzetelna, odkrywcza i dobrze wyważona w sensie naukowym ? a jednocześnie logicznie, sympatycznie i często dowcipnie prowadząca nas po meandrach zagadnień analizy tekstowej, marketingu, ekonomii i prawa. prof. dr hab. Wiesław Godzic z Przedmowy