Książka ta jest historią komunikowania się ludzi między sobą w zmieniającym się świecie, a od starożytności – również, a może głównie – o historii powstających i rozwijających się mediów i dziennikarstwa. Każdy kolejny rozdział jest jakby odrębnym artykułem poświęconym jakiemuś jednemu tematowi.
Dr Zbigniew Bajka – medioznawca „dwunożny” - historyk i socjolog po studiach na Uniwersytecie Jagiellońskim, prasoznawca z tytułem doktora Uniwersytetu Warszawskiego. Z jednej strony badacz rynku mediów i ekpert, często komentujący – w prasie, radiu, telewizji i internecie – wydarzenia i problemy z tym rynkiem związane, z drugiej – wykładowca historii komunikowania, zajmujący się także dziejami reklamy.
Dr Zbigniew Bajka – medioznawca „dwunożny” - historyk i socjolog po studiach na Uniwersytecie Jagiellońskim, prasoznawca z tytułem doktora Uniwersytetu Warszawskiego. Z jednej strony badacz rynku mediów i ekpert, często komentujący – w prasie, radiu, telewizji i internecie – wydarzenia i problemy z tym rynkiem związane, z drugiej – wykładowca historii komunikowania, zajmujący się także dziejami reklamy.