Seria "Myśl filozoficzna" poświęcona jest kluczowym dylematom nurtującym od zawsze umysł i serce człowieka i stanowiącym punkty ogniskujące refleksję filozoficzną w dziejach myśli, szczególnie zachodnioeuropejskiej.
Jej zamiarem jest udostępnienie fachowych opracowań poszczególnych zagadnień filozoficznych oraz zachęcenie do podjęcia, samodzielnie, przygody filozofowania.
Publikacje Serii, przygotowane przez wybitnych specjalistów, adresowane są do osób zajmujących się filozofią oraz do tych, którzy nie będąc profesjonalistami w tej dziedzinie, pragną rzetelnej wiedzy oraz panoramicznego oglądu problematyki filozoficznej.
"Historia filozofii buddyjskiej" to pierwsze tak obszerne i wyczerpujące omówienie tego zagadnienia na polskim rynku księgarskim. Volker Zotz, wybitny specjalista, większą część swojej pracy poświęcił powstaniu i rozwojowi myśli buddyjskiej w Indiach, jako że to właśnie tamtejsze społeczeństwo i sposób myślenia decydująco wpłynęły na kształt buddyzmu. Nie oznacza to jednak, że w książce pominięte zostały kwestie recepcji i modyfikacji nauki Buddy w filozofii Chin, Japonii czy Tybetu. W dwóch ostatnich rozdziałach Autor omawia trudności, na jakie natknęli się zachodni myśliciele próbujący zgłębić zupełnie różny od własnego system myślenia, oraz wskazuje na cenną współczesną rolę buddyzmu jako narzędzia krytyki zachodniej filozofii. (od redaktora)
Jej zamiarem jest udostępnienie fachowych opracowań poszczególnych zagadnień filozoficznych oraz zachęcenie do podjęcia, samodzielnie, przygody filozofowania.
Publikacje Serii, przygotowane przez wybitnych specjalistów, adresowane są do osób zajmujących się filozofią oraz do tych, którzy nie będąc profesjonalistami w tej dziedzinie, pragną rzetelnej wiedzy oraz panoramicznego oglądu problematyki filozoficznej.
"Historia filozofii buddyjskiej" to pierwsze tak obszerne i wyczerpujące omówienie tego zagadnienia na polskim rynku księgarskim. Volker Zotz, wybitny specjalista, większą część swojej pracy poświęcił powstaniu i rozwojowi myśli buddyjskiej w Indiach, jako że to właśnie tamtejsze społeczeństwo i sposób myślenia decydująco wpłynęły na kształt buddyzmu. Nie oznacza to jednak, że w książce pominięte zostały kwestie recepcji i modyfikacji nauki Buddy w filozofii Chin, Japonii czy Tybetu. W dwóch ostatnich rozdziałach Autor omawia trudności, na jakie natknęli się zachodni myśliciele próbujący zgłębić zupełnie różny od własnego system myślenia, oraz wskazuje na cenną współczesną rolę buddyzmu jako narzędzia krytyki zachodniej filozofii. (od redaktora)