Powieściopisarz Daniel Abraham i rysownik Tommy Patterson nie ograniczyli się po prostu do komiksowej adaptacjiarcydzieła epickiej fantasy Gra o tron: niezwykle skrupulatnie przełożyli jedną formę artystyczną na język drugiej, ujmując w niej wszystkie złożone niuanse powieści George’a R.R. Martina – tak jak zrobili to twórcy przebojowego serialu telewizyjnego HBO. Powieść graficzna Abrahama i Pattersona to znacznie więcej niż wierna adaptacja. To odrębne mistrzowskie dzieło sztuki – efekt pasji i fascynacji autorów.
Wartka akcja drugiego tomu przenosi się z mroźnej Północy, gdzie bękart Jon Snow próbuje odnaleźć swe miejsce wśród zatwardziałych wyrzutków i kryminalistów, którzy zaprzysięgli służbę na Murze, na dekadenckie Południe, do Królewskiej Przystani. Tam, w stołecznym mieście, ojciec Jona, lord Eddard Stark, służy królowi Robertowi Baratheonowi jako jego Namiestnik, wśród intryg dworskiego kłębowiska żmij. Zaś w barbarzyńskich krainach za Wąskim Morzem młoda księżniczka Daenerys Targaryen zmuszona do małżeństwa z dothrackim wodzem, Khalem Drogo, znajduje niespodziewanie miłość, a wraz z nią po raz pierwszy w swym życiu - władzę.
Tymczasem karzeł Tyrion Lannister, oskarżony przez lady Catelyn Stark o próbę morderstwa jej najmłodszego, okaleczonego teraz syna, musi przywołać cały swój spryt i przebiegłość, by przetrwać, wtrącony do lochów wyniosłego zamku w Eyrie, którym włada siostra lady Stark, ogarnięta żądzą zemsty na wszystkich Lannisterach. Lecz pochopna decyzja Catelyn, by uwięzić Tyriona, uruchomi ciąg brutalnych wydarzeń, których skutek wstrząśnie światem w najgorszym możliwym momencie. Nie czas teraz na prywatną zemstę i folgowanie krwiożerczym ambicjom.
Nadchodzi zima... a wraz z nią niewyobrażalny koszmar.