Młody mężczyzna zbliża się do stołu i aptekarz już wie, że nie będzie to codzienna, konwencjonalna porada. Pacjent gwałtownie blednie i zlewa się potem. Z trudem próbuje zaczerpnąć głębszy oddech.
Zaszokowany taką zmianą jego zachowania farmaceuta zbiera myśli i po chwili już wie, co się dzieje. To wstrząs anafilaktyczny.
– Oooososssaaa… – Mężczyzna z trudem wydobywa to słowo przez zaciskające się z każdą sekundą gardło.
– Proszę nic nie mówić, podam panu adrenalinę – uspokaja farmaceuta. Bierze zamach, aby igłę w automatycznej ampułkostrzykawce wbić przez warstwę ubrania.
Pacjent przeżył. Ten przypadek jest jednym z wielu opisanych w książce w książce FARMACEUCI, która jest zbiorem doświadczeń i refleksji małżeństwa Emilii Łapkiewicz-Przygodzkiej i Macieja Przygodzkiego.
Z badań wynika, że farmaceutom ufa ponad 90 procent Polaków. Apteka to często pierwsze miejsce, w którym pacjenci poszukują specjalistycznej porady, a wielu zwierza się z intymnych problemów zdrowotnych. Ta książka pozwala spojrzeć na zawód aptekarza z perspektywy ludzi, którzy go wykonują, zrozumieć jego prawdziwy sens, misyjność i wagę.
Autorzy wyjaśniają, dlaczego pacjent to nie klient, a apteka to nie sklep, czym jest opieka farmaceutyczna i jak jej ustawowe wprowadzenie może poprawić organizację służby zdrowia. Przytoczone konkretne przykłady problemów, z którymi pacjenci zgłosili się do aptek, oraz własne przeżycia i doświadczenia autorów nadają książce osobisty charakter i interesującą, lekką formę.
Zaszokowany taką zmianą jego zachowania farmaceuta zbiera myśli i po chwili już wie, co się dzieje. To wstrząs anafilaktyczny.
– Oooososssaaa… – Mężczyzna z trudem wydobywa to słowo przez zaciskające się z każdą sekundą gardło.
– Proszę nic nie mówić, podam panu adrenalinę – uspokaja farmaceuta. Bierze zamach, aby igłę w automatycznej ampułkostrzykawce wbić przez warstwę ubrania.
Pacjent przeżył. Ten przypadek jest jednym z wielu opisanych w książce w książce FARMACEUCI, która jest zbiorem doświadczeń i refleksji małżeństwa Emilii Łapkiewicz-Przygodzkiej i Macieja Przygodzkiego.
Z badań wynika, że farmaceutom ufa ponad 90 procent Polaków. Apteka to często pierwsze miejsce, w którym pacjenci poszukują specjalistycznej porady, a wielu zwierza się z intymnych problemów zdrowotnych. Ta książka pozwala spojrzeć na zawód aptekarza z perspektywy ludzi, którzy go wykonują, zrozumieć jego prawdziwy sens, misyjność i wagę.
Autorzy wyjaśniają, dlaczego pacjent to nie klient, a apteka to nie sklep, czym jest opieka farmaceutyczna i jak jej ustawowe wprowadzenie może poprawić organizację służby zdrowia. Przytoczone konkretne przykłady problemów, z którymi pacjenci zgłosili się do aptek, oraz własne przeżycia i doświadczenia autorów nadają książce osobisty charakter i interesującą, lekką formę.