W kulturze każdego państwa istnieją miejsca, które mają wymiar uniwersalny, będąc nośnikiem wysokich wartości humanistycznych i ogólnoludzkich. Miejsca te, czy są to piękne krajobrazy, miejsca historyczne predestynowane do zachowania ze względu na unikatowe wartości historyczne, czy miejsca i obiekty posiadające wyjątkowe walory estetyczne, artystyczne i kulturowe, świadczą o przejawach rozwoju kulturalnego, historycznego i duchowego człowieka na przestrzeni dziejów. Obecność treści związanych z obiektami dziedzictwa kulturowego jest niezbędna w edukacji młodego pokolenia, dlatego Autorka zebrała w niniejszej książce artykuły dotyczące dziedzictwa w edukacji, publikowane dotychczas w różnych źródłach. Podaje również liczne przykłady praktycznego wprowadzenia edukacji na rzecz dziedzictwa kulturowego w pracę pedagogiczną. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i pedagogów ? studentów, animatorów kultury i wszystkich chcących poszerzyć swą wiedzę o aspektach edukacyjnych dziedzictwa kulturowego.