Publikacja jako pierwsza na rynku ukazuje dwie płaszczyzny regulacji dostępu do rynku transportu lotniczego i prawa konkurencji, ze szczególnym uwzględnieniem skomplikowanego prawa i polityki Unii Europejskiej. Książka ? poza celami naukowymi polegającymi na przeprowadzeniu określonych tez (istotnych z punktu widzenia zainteresowania środowiska naukowego) ? ma walor usystematyzowanej prezentacji wiedzy nt. obowiązujących regulacji przydatnych dla wszystkich uczestników tego rynku. Praca została podzielona na dwie części dotyczące kolejno: - analizy systemu regulacji dostępu do rynku lotniczych przewozów międzynarodowych oraz działań zmierzających do obalenia restryktywnego charakteru systemu; - rozwiązań przyjętych przez Unię Europejską w zakresie dostępu do rynku i konkurencji, zarówno na podstawie przepisów unijnych, jak i umów zawieranych z państwami spoza Unii. Nowym problemem omówionym w publikacji jest Brexit, którego skutki z pewnością będą miały wpływ na dostęp do rynku lotniczych przewozów międzynarodowych. Autorka sformułowała ponadto wnioski de lege ferenda i podjęła próbę oceny realności przyjęcia stosownych wielostronnych rozwiązań.