Książka ks. dra Piotra Studnickiego ma charakter interdyscyplinarny, sięgający zarówno do przesłanek filozoficznych, jak i teologicznych oraz pedagogicznych. Daje ona wyczerpującą odpowiedź, na szereg istotnych pytań takich jak: czym jest dialog, jaka jest jego istota z punktu widzenia filozofii oraz teologii, na czym polega dialogiczny charakter komunikacji interpersonalnych, jakie są podstawy dialogu w edukacji oraz jakie warunki należy spełnić by móc osiągnąć pełnię dialogu? Są to ważne pytania, powiedziałbym, kluczowe kwestie wprowadzające Czytelnika w samo źródło prawdy o dialogu. Takie ujęcie dialogu - w toku którego następuje wymiana myśli, jest zapewniony kontakt intelektualny i emocjonalny pomiędzy uczestnikami rozmowy, szanowana jest podmiotowość jego uczestników, wczuwanie się w świat partnerów dialogu, rozumienie ich, gotowość do odstąpienia od własnego stanowiska w świetle przedstawionych argumentów – daje podstawę do potraktowania dialogu jako wartości. (…) Książkę tę gorąco polecam studentom teologii, jak i pedagogiki, a także rodzicom i nauczycielom. Polecam wszystkim tym, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o dialogu. Prof. dr hab. Marian Śnieżyński KS. PIOTR STUDNICKI (ur. w 1968). Ksiądz archidiecezji krakowskiej. Doktor teologii; były wizytator katechizacji oraz doradca metodyczny do spraw nauczania religii; dyrektor Zespołu Szkół Katolickich w Krakowie. Od 2007 roku mieszka w Rzymie. Duszpasterz Polaków przy kościele św. Stanisława B.M., zorganizował Biuro Informacji dla Pielgrzymów Polskich oraz Katolicką Szkołę Podstawową. Pełni funkcję vicedyrektora Domu Polskiego JPII.