Deutsch. Kognitiv. Emotiv. Kommunikativ (KEK), czyli Niemiecki. Kognitywnie ? emotywnie ? komunikatywnie to tytuł nieprzypadkowy. Element kognitywny dotyczy w książce rozumienia kultury i społeczeństwa jako pewnego ?zbioru dyskursywnych wydarzeń?, teksty i dyskursy natomiast jawią się jako specyficzne formy spostrzegania i ?czytania? świata, zawierające choćby z tego względu pewien komponent perturbacyjności ? nie funkcjonują one zawsze jako ?światy ujarzmione?, harmonijne, podlegające niczym nie zaburzonej kontynuacji. Element emotywny został wykreowany w pięciu modułach przedstawiających historie młodych ludzi uwikłanych w perturbacyjność przestrzeni. Koncept projektu polegał więc od strony komunikatywno-pragmatycznej na połączeniu operowania językiem niemieckim w obszarze aktualnych dyskursów wokół problemu władzy i przemocy (mowa tu głównie o dzieciach wojny, w tym tzw. nowych wojen, dzieciach-uciekinierach, dzieciach domów dziecka i dzieciach ulicy), zakotwiczeniu indywidualnych historii młodych ludzi w szerszym kontekście teoretycznym, który został podbudowany piktogramami i grafikami, dostarczeniu odpowiednich ?pól semantycznych? i przykładów uporządkowanych komentarzy, pomagających budować sensowne i dobrze zorganizowane wypowiedzi w języku niemieckim. Grupa odbiorcza podręcznika / studium to zaawansowani językowo uczniowie szkół średnich i studenci studiów I i II stopnia germanistyki, lingwistyki stosowanej i europeistyki oraz inne osoby zainteresowane zgłębianiem języka niemieckiego, które nie boją się intelektualnych wyzwań, a kompetencji językowych nie ograniczają wyłącznie do umiejętności przedstawienia się, zamówienia filiżanki kawy w restauracji i opowiedzenia o swoich zainteresowaniach. Książka w języku niemieckim.