Czworo i kości

Kazimierz Szymeczko
6.3 /10
Ocena 6.3 na 10 możliwych
Na podstawie 3 ocen kanapowiczów
Czworo i kości
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
6.3 /10
Ocena 6.3 na 10 możliwych
Na podstawie 3 ocen kanapowiczów

Opis

Książka roku IBBY 2011

Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat wiedźm, dzielnych wojowników i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana gier komputerowych, nie będą zachwyceni. Zadanie powiązane z realnym światem okazuje się trudniejsze niż "zabić smoka i uwolnić księżniczkę". Świat gier wyobraźni, który miał być miejscem rozrywki lub ucieczki, okazuje się pułapką. Czy to gry są złe, czy to raczej między ludźmi zrobiło się ostatnio nieciekawie? Powieść dla nastolatków o próbie dogadania się z otoczeniem, walce o miejsce w grupie, pierwszej miłości, dramatycznych decyzjach i wyzwaniach, jakie stawia przed wszystkimi niewdzięczny okres dojrzewania.

Data wydania: 2019-03-29
ISBN: 978-83-7672-614-4, 9788376726144
Wydawnictwo: Literatura
Seria: Plus Minus 16
Stron: 160
dodana przez: Vernau
Mamy 2 inne wydania tej książki

Autor

Kazimierz Szymeczko Kazimierz Szymeczko
Urodzony 11 czerwca 1965 roku w Polsce (Ruda Śląska)
Mieszka i pracuje w Rudzie Śląskiej. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Śląskim. Zodiakalny Bliźniak, prywatnie jedynak. Od roku 1984 polonista w szkołach na terenie Rudy Śląskiej, Zabrza i Skoczowa. Od roku 1992 nauczyciel – bibliotekarz. Z...

Pozostałe książki:

Pościg za czarną hondą Gorzka czekolada. Nowe opowiadania o ważnych sprawach Opowiadania z dreszczykiem Tajemnica jednej nocy Tetrus Czworo i kości Husarskie skrzydła. 10 opowiadań z czasów Rzeczpospolitej Szlacheckiej Fałszerze w sieci Kopidoł i Kwiaciareczka Milion w pięć dni Odzyskana niepodległość. 10 opowiadań z XX wieku Piastowskie Orły Walka o wolność. 10 opowiadań z czasów rozbiorów Wywrotka A to historia. Opowiadania z dziejów Polski Gołąbek niepokoju Historia Polski w opowieściach : najważniejsze wydarzenia z dziejów Od morza do morza. 10 opowiadań z czasów Jagiellonów Opowiadania z kluczem Opowiadania z uśmiechem. Polscy pisarze dzieciom Pomolowana historia. Opowieści Moli Książkowych Zemsta budzika. Opowiastki domowe Święty w kapeluszu Bajki dla przedszkolaka Błękitne dobranocki Historie nie z tego księżyca Kłopoty komendanta Roka Opowiadania na dobranoc Opowiadania wigilijne Opowieści z historii Polski Sprawa dla rozsupływacza Tuwimowo
Wszystkie książki Kazimierz Szymeczko

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Czworo i kości? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@viki_zm
2021-01-03
6 /10
Przeczytane Posiadam Książka papierowa Plus minus 16

Powieść opowiada losy szesnastolatków, którzy właśnie zaczynają pierwszą klasę liceum. Główny bohater, którego imienia nie poznajemy jest narratorem. Wraz z przyjaciółmi: Zosią, Kamilem i Patrykiem jest fanem gier RPG. Nastolatkowie żyją jakby w dwóch światach: tym rzeczywistym, w którym chodzą do szkoły i przeżywają nowe przygody w jej murach i tym fantastycznym, gry fabularnej, w którym nie brakuje wiedźm, ogrów, czy wojowników. Główni bohaterowie potrafią rozróżnić te dwa światy i prawdziwe życie od życia ich postaci w grach. Nie potrafi tego zrobić Tomek – nowy uczeń w klasie. Wychowawca prosi grupę przyjaciół, by wciągnęli nowego kolegę do paczki fanów gier komputerowych, jednak młodzi ludzie nie są zachwyceni. Chłopak jest jeszcze bardziej wciągnięty w wirtualny świat, utożsamia się ze swoją postacią, a jej utrata jest dla nastolatka równoznaczna z utratą samego siebie w prawdziwym życiu.
Czy gry naprawdę są złe? Jak odróżnić świat rzeczywisty od tego wirtualnego? W którym momencie zwykła pasja i zainteresowanie stają się uzależnieniem?
Książka Kazimierza Szymeczki to powieść o dojrzewaniu, podejmowaniu trudnych decyzji, przyjaźni, pierwszej miłość, ale przede wszystkim o uzależnieniu i odróżnieniu świata gier od tego, w którym żyjemy naprawdę. Powieść z pewnością najbardziej spodoba się fanom gier komputerowych, ale jest także warta przeczytania przez innych czytelników.

× 1 | link |
@Eversleep
@Eversleep
2011-12-26
Przeczytane

Klasyczne gry RPG są totalnie nie na czasie. Książka jest mało ciekawa,

| link |
@witwona
2020-04-19
6 /10
Przeczytane
@Lubczyk
2024-10-16
7 /10
Przeczytane (T) młodzieżowe - powieści (UPO) (K) KRESY - zbieram dla Polaków ze Wschodu (VM) dziecięce i młodzieżowe (VM) wszystkie (L) hall G 16+

Cytaty z książki

O nie! Książka Czworo i kości. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl