Cztery krainy - cztery rasy. Jeden wróg - Insekty. Obroną Krain kieruje Cesarz z pomocą Kręgu Nieśmiertelnych, których mianuje spośród najlepszych, są wśród nich Łucznik, Fechmistrz, Siłacz, Żeglarz, Posłaniec i inni. Po odparciu ostatniego ataku Insektów, w Krainach panuje pozorny spokój. Fechmistrz przegrywa wyzwanie i pozbawiony nieśmiertelności wywołuje bunt przeciwko cesarzowi. Żeglarka odkrywa na oceanie nieznane wyspy i płynie tam z misją dyplomatyczną. Jant boi się morskich podróży i wraca do narkotycznego nałogu - przedawkowanie ponownie rzuca go do Przejścia - miejsca, gdzie stykają się różne światy i różne rasy z całego uniwersum. `Steph Swainston wraca do Czterech Krain w wielkim stylu. Jedna z najlepszych powieści fantastycznych ostatnich lat, fascynujące opisy szermierczych walk`. SF&F