Recenzowany zbiór tekstów Codzienność w narracjach nauczycielek w okresie wczesnej dorosłości to bardzo ciekawa propozycja, wpisująca się w trend biograficzny wywodzący się z socjologii, a praktykowany również w badaniach pedagogicznych, w tym w pedeutologii. Każdy tekst cechuje wybitna indywidualność w odbieraniu, przeżywaniu i refleksyjności nad doświadczeniami życia codziennego. [...] Na uwagę zasługuje niepowtarzalność opisów, bogactwo doświadczeń i refleksji, jakie snują nauczycielki nad własnym życiem w kontekście wydarzeń rodzinnych, zawodowych czy społecznych, nadając im sens i znaczenia zarówno dla teraźniejszości, jak i przyszłości. Cechą prezentowanych pamiętników jest to, iż wyłania się z nich obraz nauczycielek, jako osób bardzo zaangażowanych we wszystkie podejmowane przez nie działania, oraz niezwykle refleksyjnych, jeśli chodzi o ich analizę, interpretację, emocjonalne zaangażowanie. Opublikowanie zbioru tekstów, w którym Autorki opisują osobiste doświadczenia życia codziennego, umożliwi nie tylko ich poznanie, ale może również pomóc Czytelnikom-Nauczycielom podjąć odpowiednie kroki wzmacniające działania zawodowe i pozazawodowe oraz poczucie ich własnego "ja". Może też motywować do poszukiwania, budowania i doskonalenia własnej tożsamości.