Poradnik adresowany jest do rodziców, nauczycieli i terapeutów, szczególnie tych, którzy nie wierzą w skuteczność terapii pedagogicznej. Autorka napisała go na podstawie własnych doświadczeń. Omawia najczęstsze problemy, które pojawiają się w trakcie terapii. Pokazuje, jak je przezwyciężać, jak zachęcić dziecko do pracy, dodać mu motywacji i pewności siebie. Przekonuje, że na końcowy sukces ma wpływ nie tylko terapeuta, ale także nauczyciele i rodzina. Swoje rozważania Autorka potwierdza kilkoma przykładami uczniów, z którymi pracowała i którym pomogła zminimalizować problemy w nauce. Spis treści Dziecięce sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami szkolnymi Co decyduje o skuteczności terapii pedagogicznej? O kształtowaniu motywacji do pracy u dziecka z trudnościami w czytaniu i pisaniu Problem drugoroczności Kiedy terapeuta może powiedzieć dziecku i sobie "dość", czyli o sukcesie terapeutycznym Czy terapię pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu można polubić? Zakończenie Powinności nauczyciela przedmiotu Powinności rodziców Powinności terapeuty