Lekcje religii w szkole i katecheza w parafii powinny mieć interaktywny i dialogiczny charakter. (...) O taki charakter lekcji walczą uczniowie, którzy nie chcą biernie przyjmować treści w toku podającym. Dlatego przy otwartym na młodych katechecie uczniowie stawiają pytania. Większość z nich wypływa z niewiedzy i ciekawości tego, co mówi Objawienie, tego, co uczy Kościół. Część pytań posiada dodatkowy podtekst. Bywają też pytania wprost złośliwe. Tak zawsze było na lekcjach religii, a teraz jest jeszcze bardziej. (...) Warto, by po tę książkę sięgnęli katecheci uczący w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Będą mogli porównać pytania i odpowiedzi autora ze swoimi doświadczeniami szkolnymi i parafialnymi. Warto również, by do tej książki sięgali młodzi i ich rodzice. (...) Być może rodzice znajdą w książce pytania pojawiające się w ich rozmowie z synami i córkami. Będą też takie, które powinny się pojawić, a się nie pojawiają.