Badania marketingowe na rynku business-to-business

Bogna Pilarczyk
Badania marketingowe na rynku business-to-business
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Przedsiębiorstwa, decydując się na przeprowadzenie badań marketingowych, stają przed problemem, jaką metodę badawczą przyjąć, by osiągnąć zakładany cel w jak najkrótszym czasie i ponieść jak najmniejsze koszty. Aby dokonać właściwego wyboru, muszą dysponować wiedzą na temat specyfiki badań na danym rynku. Autorzy książki dzielą się doświadczeniami na temat wykorzystania internetowych i tradycyjnych metod zbierania danych w firmach na rynku business-to-business. Opierają się między innymi na wynikach przeprowadzonych przez siebie badań, w których uczestniczyli menedżerowie sprzedaży i marketingu. W książce omówiono:
- specyfikę badań marketingowych na rynku business-to-business;
- problemy pojawiające się w trakcie projektowania badań i sposoby ich rozwiązywania;
- klasyfikację dostępnych technik ze wskazaniem ich wad i zalet;
- zasady projektowania instrumentu pomiarowego (kwestionariusza, scenariusza);
- sposoby nawiązywania kontaktów z respondentami w ramach badań ankietowych;
- metody obserwacji i eksperymentu;
- zasady przeprowadzania zogniskowanych wywiadów grupowych;
- sposoby zaawansowanego przeszukiwania zasobów Internetu;
- kryteria stosowane podczas oceny wartości zebranych danych;
- metody przetwarzania i prezentacji wyników badań;
- aspekty organizacyjne badań marketingowych.
Publikacja jest przeznaczona dla osób zajmujących się gromadzeniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych w przedsiębiorstwach i różnych instytucjach, a także dla studentów jako materiał uzupełniający do zajęć z badań marketingowych, analizy rynku i marketingu business-to-business.
Data wydania: 2006
ISBN: 978-83-7484-015-6, 9788374840156
Wydawnictwo: Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych
Stron: 320

Autor

Bogna Pilarczyk Bogna Pilarczyk - profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, wykładowca w Katedrze Strategii Marketingowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i w Studium Podyplomowym Marketingu Strategicznego na Rynku Farmaceutycznym; współpracuje z wi...

Pozostałe książki:

Badania marketingowe na rynku business-to-business Kompendium wiedzy o marketingu Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym Marketing ekologicznych produktów żywnościowych Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym Strategie marketingowe przędsiębiorstw handlowych
Wszystkie książki Bogna Pilarczyk

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Badania marketingowe na rynku business-to-business nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Badania marketingowe na rynku business-to-business. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl