Poznaj asembler od podstaw i zbuduj fundament
swojej wiedzy o programowaniu
Jak pisać, kompilować i uruchamiać programy w języku HLA?
Jak obsługiwać zbiory znaków w bibliotece standardowej HLA?
Jak obliczać wartości wyrażeń logicznych?
Poznanie asemblera jest jak położenie fundamentu pod budowlę całej twojej wiedzy informatycznej, ponieważ to właśnie ono ułatwia zrozumienie mechanizmów rządzących innymi językami programowania. Język asemblera, należący do języków programowania niższego poziomu, jest powszechnie stosowany do pisania sterowników, emulatorów i gier wideo. Jednak omawiany w tej książce język HLA posiada też wiele cech języków wyższego poziomu, takich jak C, C++ czy Java, dzięki czemu przy jego używaniu nie musisz rezygnować z licznych udogodnień, typowych dla takich języków.
Książka "Asembler. Sztuka programowania. Wydanie II " stanowi obszerne i wyczerpujące omówienie języka asemblera. Dzięki wielu jasnym przykładom, pozbawionym niepotrzebnej specjalistycznej terminologii, zawarty tu materiał staje się łatwo przyswajalny dla każdego, kto chciałby poznać programowanie niższego poziomu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się m.in., jak deklarować i stosować stałe, zmienne skalarne, wskaźniki, tablice, struktury, unie i przestrzenie nazw. Nauczysz się realizować w języku asemblera struktury sterujące przebiegiem wykonania programu. Ponadto drugie wydanie zostało uaktualnione zgodnie ze zmianami, które zaszły w języku HLA. Uwzględnia także stosowanie HLA w kontekście systemów Windows, Linux, Mac OS X i FreeBSD.
Wstęp do asemblera
Anatomia programu HLA
Reprezentacja danych
Dostęp do pamięci i jej organizacja
Stałe, zmienne i typy danych
Procedury i moduły
Niskopoziomowe struktury sterujące wykonaniem programu
Makrodefinicje i język czasu kompilacji
Manipulowanie bitami
Klasy i obiekty
Podręcznik na najwyższym poziomie o językach programowania
niższego poziomu.
swojej wiedzy o programowaniu
Jak pisać, kompilować i uruchamiać programy w języku HLA?
Jak obsługiwać zbiory znaków w bibliotece standardowej HLA?
Jak obliczać wartości wyrażeń logicznych?
Poznanie asemblera jest jak położenie fundamentu pod budowlę całej twojej wiedzy informatycznej, ponieważ to właśnie ono ułatwia zrozumienie mechanizmów rządzących innymi językami programowania. Język asemblera, należący do języków programowania niższego poziomu, jest powszechnie stosowany do pisania sterowników, emulatorów i gier wideo. Jednak omawiany w tej książce język HLA posiada też wiele cech języków wyższego poziomu, takich jak C, C++ czy Java, dzięki czemu przy jego używaniu nie musisz rezygnować z licznych udogodnień, typowych dla takich języków.
Książka "Asembler. Sztuka programowania. Wydanie II " stanowi obszerne i wyczerpujące omówienie języka asemblera. Dzięki wielu jasnym przykładom, pozbawionym niepotrzebnej specjalistycznej terminologii, zawarty tu materiał staje się łatwo przyswajalny dla każdego, kto chciałby poznać programowanie niższego poziomu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się m.in., jak deklarować i stosować stałe, zmienne skalarne, wskaźniki, tablice, struktury, unie i przestrzenie nazw. Nauczysz się realizować w języku asemblera struktury sterujące przebiegiem wykonania programu. Ponadto drugie wydanie zostało uaktualnione zgodnie ze zmianami, które zaszły w języku HLA. Uwzględnia także stosowanie HLA w kontekście systemów Windows, Linux, Mac OS X i FreeBSD.
Wstęp do asemblera
Anatomia programu HLA
Reprezentacja danych
Dostęp do pamięci i jej organizacja
Stałe, zmienne i typy danych
Procedury i moduły
Niskopoziomowe struktury sterujące wykonaniem programu
Makrodefinicje i język czasu kompilacji
Manipulowanie bitami
Klasy i obiekty
Podręcznik na najwyższym poziomie o językach programowania
niższego poziomu.