Aspekt rewolucyjnych zmian w komunikacji multimedialnej, jakkolwiek ważny, jest tylko jednym z obszarów przemian zachodzšcych w mediach. W kręgu naszych zainteresowań pozostaje inny, istotny element, podlegajšcy cišgłym przekształceniom i unowocze?nieniom - eudkacja. Wykorzystywanie komputerów w szkole usprawnia proces nauczania, zarówno w aspekcie podniesienia jako?ci kształcenia, jak również w aspekcie zmian w kształceniu nauczycieli. Wprowadzenie technologii informacyjnych do szkoły spowodowało podniesienie kompetencji nauczycieli. W ostatnich latach istotnie powiększył się wybór oprogramowania przeznaczonego do tworzenia prezentacji mulitmedialnych oraz aplikacji wspomagajšcych realizację animacji trójwymiarowych. W publiacji zanalizowano wybrane problemy kognitywistyki w procesie nauczania, interpretacji obrazu umysłowego człowieka, percepcji wzrokowej, a także zasad komunikacji w rzeczywisto?ci wirtualnej. Na przykłšdzie szkolnictwa zawodowego zaprezentowano również wyniki badań nad skuteczno?ciš zastosowania trójwymiarowej animacji komputerowej w procesie kształcenia.