W ciągu swojej kariery prowadził liczne wykłady i szkolenia dla firm i instytucji w całej Polsce, m.in. Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Credit Agricole czy Citibank. Podczas swoich wystąpień opowiada słuchaczom o strategiach budowania silnej marki, mediach społecznościowych czy psychologii konsumenta. Jego firma MIDEA zajmuje się budowaniem wizerunku polskich marek poprzez tworzenie strategii promocji oraz komunikacji. Tkaczyk prowadzi także szkolenia w zakresie mentoringu marketingowego, podczas których uczy i motywuje swoich klientów, przekazując im swoją wiedzę i wieloletnie doświadczenie.
Paweł Tkaczyk zadebiutował jako pisarz w 2011 roku, książką pod tytułem „Zakamarki marki” która zajęła pierwsze miejsce na liście bestsellerów OnePress. Publikacja ta zdobyła także tytuł marketingowej książki roku 2011. Paweł Tkaczyk przybliża w niej problematykę budowania marki i kreowania wizerunku firmy na zewnątrz przez poszczególnych pracowników danej firmy.
Druga książka w jego dorobku twórczym, czyli „Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych” skupia się na wykorzystaniu mechanizmu gier fabularnych i rywalizacji pomiędzy potencjalnymi, co ma na celu zwiększenie ich zaangażowania w reklamowany produkt.
W swojej najnowszej książce, zatytułowanej „Narratologia”, Tkaczyk koncentruje się natomiast na tym, jak istotny w procesie zakupowym jest storytelling, czyli umiejętne opowiadanie wciągających historii, które wyróżniają produkt na tle innych, wywołują w kliencie odpowiednie uczucia i skłaniają go do wybrania tego konkretnego produktu spośród wielu artykułów podobnego rodzaju.
Prywatnie Paweł Tkaczyk jest spełnionym mężem i ojcem dwójki dzieci. Prywatnie pasjonuje się starymi horrorami oraz filmami z gatunku science-fiction. Przyznaje, że oprócz bycia zagorzałym kinomanem, jest też niepoprawnym gadżeciarzem.