MAURO F. GUILLÉN hiszpańsko-amerykański socjolog, ekonomista polityczny i edukator w dziedzinie zarządzania.
Absolwent Uniwersytetu w Oviedo, dalsze studia odbył w USA jako stypendysta Bank of Spain i Fundacji Fulbrighta. Doktoryzował się w 1992 r. w dziedzinie socjologii. W l. 1992–1996 pracował w MIT jako wykładowca Sloan School of Management. Karierę akademicką kontynuował w Wharton School Uniwersytetu w Pensylwanii jako profesor tytularny tej uczelni (do 2021). W 2014 wykładał na uniwersytecie w Oxfordzie w ramach prestiżowych Clarendon Lectures in Management. Obecnie jest dyrektorem (dziekanem) Cambridge Judge Business School i członkiem Queen’s College Uniwersytetu w Cambridge.
Jest wybranym członkiem Sociological Research Association oraz Macro Organizational Behavior Society, byłym Fellow Fundacji Guggenheima i członkiem Institute for Advanced Study w Princeton; laureatem wielu międzynarodowych wyróżnień, m.in. IV Fundación Banco Herrero Prize oraz Aspen Institute's Faculty Pioneer Award.
Ekspert w mediach: NPR, Bloomberg TV, CCTV, CNN w języku hiszpańskim; autor comiesięcznej kolumny w „Korea Times”, konsultant Accenture, PriceWaterhouseCoopers, RAND Corporation, AFI. Prowadził zajęcia dla wielu największych korporacji: Deutsche Bank, Google, Hyundai, China Merchants Bank, UnitedHealth Group, Santander.
Opublikował 10 książek i ponad 40 artykułów naukowych. Autor bestselleru 2030: How Today's Biggest Trends Will Collide and Reshape the Future of Everything (New York, sierpień 2020).
Absolwent Uniwersytetu w Oviedo, dalsze studia odbył w USA jako stypendysta Bank of Spain i Fundacji Fulbrighta. Doktoryzował się w 1992 r. w dziedzinie socjologii. W l. 1992–1996 pracował w MIT jako wykładowca Sloan School of Management. Karierę akademicką kontynuował w Wharton School Uniwersytetu w Pensylwanii jako profesor tytularny tej uczelni (do 2021). W 2014 wykładał na uniwersytecie w Oxfordzie w ramach prestiżowych Clarendon Lectures in Management. Obecnie jest dyrektorem (dziekanem) Cambridge Judge Business School i członkiem Queen’s College Uniwersytetu w Cambridge.
Jest wybranym członkiem Sociological Research Association oraz Macro Organizational Behavior Society, byłym Fellow Fundacji Guggenheima i członkiem Institute for Advanced Study w Princeton; laureatem wielu międzynarodowych wyróżnień, m.in. IV Fundación Banco Herrero Prize oraz Aspen Institute's Faculty Pioneer Award.
Ekspert w mediach: NPR, Bloomberg TV, CCTV, CNN w języku hiszpańskim; autor comiesięcznej kolumny w „Korea Times”, konsultant Accenture, PriceWaterhouseCoopers, RAND Corporation, AFI. Prowadził zajęcia dla wielu największych korporacji: Deutsche Bank, Google, Hyundai, China Merchants Bank, UnitedHealth Group, Santander.
Opublikował 10 książek i ponad 40 artykułów naukowych. Autor bestselleru 2030: How Today's Biggest Trends Will Collide and Reshape the Future of Everything (New York, sierpień 2020).