W połowie swojej kariery wybitny malarz Vermeer namalował studium dziewczyny w turbanie i z kolczykiem z perłą. Często nazywano ją niderlandzką Moną Lizą. W powieści prawda i fikcja splatają się, twor...
Jean Le Viste, piętnastowieczny wielmoża, chce uczcić wzrost swojej pozycji na Dworze, zlecając Nicolasowi des Innocents wykonanie projektów sześciu gobelinów. Utalentowany, ambitny i ceniony miniatur...
W styczniu 1901 roku, drugiego dnia po śmierci królowej Wiktorii, dwie rodziny spotykają się na modnym londyńskim cmentarzu. Grób Waterhouseów zdobi sentymentalny anioł, a na grobie Colemanów stoi wys...
Dwie kobiety, dwie historie, wspólne dziedzictwo. Ella Turner próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości po przyjeździe do Francji. Czuje się wyobcowana i nieszczęśliwa. Chcąc zyskać akceptację otocz...
Najnowszy romans historyczny autorki słynnej \Dziewczyny z perłą\" osnuty wokół wydarzeń z życia wielkiego angielskiego poety Williama Blake`a. Anglia, rok 1792, niespokojne czasy Rewolucji Francuskie...
Oparta na faktach powieść zainspirowana historią Mary Anning, XIX-wiecznej zbieraczki skamieniałości i paleontologa amatora. The British Royal Society uznał Anning za jedną z dziesięciu kobiet, które ...
Światowej sławy pisarze na nowo interpretują dzieła mistrza dramatu. Otello opowiedziany na nowo przez Tracy Chevalier, autorkę Dziewczyny z perłą. Lata siedemdziesiąte. W szkole na przedmieściach Was...
È il 1792 a Londra, e il traffico è intenso in Hercules Buildings: ventidue case a schiera di mattoni con un piccolo giardino sul davanti e un pub a ciascuna estremità della strada. Nel trambusto di ...
On the windswept, fossil-strewn beaches of the English coast, Mary Anning learns that she has a unique gift: "the eye" to spot fossils no one else can see. When she uncovers an unusual fossilized skel...
I mimo że Catharina potrafiła być niemiła, często widziałam, jak dotyka jej ramienia albo mówi do niej cicho głosem posmarowanym miodem niczym pajda chleba.
“Miałam długie, trudne do opanowania włosy. Odsłonięte zachowywały się tak, jakby należały do innej Griet – Griet, która mogła chodzić sama z mężczyzną i nie była wcale tak cicha i porządna. Do Griet, która przypominała kobiety pokazujące swoje włosy. Właśnie dlatego zupełnie je zakrywałam – żeby usunąć wszelki ślad po tamtej Griet.”
“Miałam wrażenie , że znalazłam się w pułapce między dwoma mężczyznami. To nie było przyjemne uczucie.”
“Kobiety na jego obrazach są.....jakby w pułapce jego świata. Musisz uważać, by się w nim nie zgubić.”