Uzyskał stopnie naukowe doktora i doktora habilitowanego.
Monografia stanowi rozwinięcie autorskiej idei człowieka i idei edukacji w kontekście kategorii biologicznego rozwoju człowieka i kategorii kulturowego kształtowania człowieka, gdzie biologia determin...
W monografii FILOZOFIA MYŚLENIA podejmowana jest próba wskazania ontologicznego podłoża, stanowiącego warunek możliwości konstytucji człowieczej duchowości, w tym przede wszystkim duchowego rozumu, w ...
Autor stawia i rozwiązuje kluczowe problemy w zakresie źródeł i granic myśli lingiwstycznej, myśli teoriopoznawczej, myśli aksjonormatywnej i myśli postmodernistycznej. Publikacja ta w istotny sposób...
Monografia stanowi dopełnienie poprzedniej monografii Filozofia człowieka, która poświęcona jest autorskiej idei biokultury człowieka, zaś obecna monografia - bazując na idei biokultury człowieka - uj...
Monografia "Filozofia umysłu" stanowi dopełnienie publikacji "Filozofia człowieka" "Filozofia osobowości" autorstwa Adolfa E. Szołtyska. Autorska formuła biokultury jest oparta na czterech podstawowyc...
Monografia Filozofia antropologii biokulturowej oparta jest na poniższych implikacjach: (1) Jeżeli człowiek jest determinowany genetyczną strukturą wrodzoną oraz środowiskiem przyrodniczym i socjo...
W ciągu wieków zostały sformułowane różne koncepcje człowieka na gruncie filozoficznym, teologicznym i naukowym. Czy już wiemy, co to jest człowiek? Pytanie to jest szczególnie dramatyczne na począt...
Język naturalny jest funkcją ludzkiej natury i kultury oraz umysłowego poznania i doświadczenia. Utożsamianie języka z umysłem jest poznawczym nieporozumieniem. To nie język myśli, lecz umysł. To n...
Monografia "Filozofia kształcenia" stanowi dopełnienie monografii "Filozofia pedagogiki" i monografii "Filozofia edukacji". Oś monografii wyznaczają dwie diady: biologiczne rozwijanie człowieka - kult...
Rozprawa FILOZOFIA WYCHOWANIA jest kolejną próbą podjęcia dialogu filozofa z pedagogiem. Zarazem nawiązuje do tych wątków w dziejach myśli europejskiej, które akcentuj ą pedagogikę ogólną jako filozof...