Drugi tom cyklu komiksów o Wiedźminie, Wiedźmin. Zdrada, to głęboko osadzona w świecie Sapkowskiego opowieść o zdradzie, lojalności i moralnych rozterkach, które zawsze towarzyszą postaci Geralta. Choć komiks odchodzi nieco od książkowego kanonu, udało mu się uchwycić kluczowe motywy wiedźmińskiej sagi i oddać specyficzny klimat tego mrocznego, brutalnego świata.
W Zdradzie Geralt zostaje uwikłany w intrygę, która sprawia, że jego kodeks neutralności zostaje wystawiony na ciężką próbę. Wyrusza w podróż, która nie tylko stanowi fizyczną wyprawę przez niebezpieczne tereny, ale i emocjonalne starcie z własnymi przekonaniami. Wiedźmin musi zdecydować, komu ufać, a komu okazać nieufność, szczególnie gdy w grę wchodzą sojusze, które nie są ani stałe, ani jednoznaczne. Komiks wprowadza interesujące postaci poboczne, każda z własnym, często ukrytym motywem. Te relacje nadają fabule dodatkowej głębi, a moralna niejednoznaczność świata Sapkowskiego zostaje skutecznie podkreślona.
Bogusław Polch, odpowiedzialny za rysunki, nadaje historii charakterystyczny, surowy wygląd. Jego kreska doskonale pasuje do świata Wiedźmina, oddając mroczną estetykę lat 90., ale równocześnie niosąc pewną nostalgię, która dla wieloletnich fanów będzie dodatkowym atutem. Detale strojów, zbroi i pejzaży nadają twardego, realistycznego tonu, choć momentami archaiczne przedstawienie postaci może wydawać się nieco odległe współczesnemu czytelnikowi. Mimo to, ci, którzy pamiętają klasyczne komiksy tamtych czasów, odnajdą tu znajome akcenty, przypominające o dawnym stylu graficznym.
Scenariusz napisany przez Andrzeja Sapkowskiego i Macieja Parowskiego jest zarówno wierny duchowi wiedźmińskiej sagi, jak i dostosowany do wymogów komiksowej narracji, co sprawia, że całość jest przystępna, ale zarazem pełna refleksji i specyficznego, ironicznego humoru, charakterystycznego dla Sapkowskiego. Choć akcja toczy się szybko, a dialogi są skondensowane, każdy kadr jest wypełniony napięciem, które pochłania czytelnika. Pod powierzchnią wydarzeń kryje się jednak więcej – moralne pytania, które prowokują do przemyśleń na temat lojalności i zdrady, które przecież nie są jedynie domeną Geralta, ale odzwierciedlają też dylematy znane nam z realnego świata.
Komiks Wiedźmin. Zdrada to pozycja obowiązkowa dla fanów Geralta, którzy chcą doświadczyć kolejnej odsłony tej złożonej postaci. Może nie jest to kanoniczna historia, ale nadal wnosi coś unikalnego do wiedźmińskiego świata – intrygę i moralne zmagania, które stanowią jego rdzeń. Dla czytelników, którzy dorastali na dziełach Sapkowskiego i pamiętają czasy pierwszych wydawnictw o Wiedźminie, ten komiks będzie podróżą sentymentalną. Chociaż po jego lekturze może zostać pewien niedosyt, to jednak Zdrada jest warta przeczytania – oferuje przyjemność i refleksję, a to coś, co z pewnością doceni każdy, kto ceni ten wyjątkowy, pełen mroku świat.