Najnowsza książka pt. '' Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia'' autorstwa Pań Barbary Skałbanii, Teresy Lewandowskiej -Kidoń przedstawiają, w niej z jak ważnym do spełnienia zadaniem i misją ma zmierzyć się terapeuta, aby godnie być przygotowanym do swojego zawodu.
Terapeuta ma zadanie nie tylko uważnie wysłuchać, ale przy tym należycie dbać o dobre relacje z osobą, której udziela wsparcia z przy pomocy dobranych i opracowanych przez niego metod pracy.
Zdarzają się takie sytuacje, że większość osób nie ma ochoty w danym momencie skorzystać z pomocy terapeuty, gdyż z reguły nie wzbudza, on naszego zaufania nie potrafi przeprowadzić rozmowy, gdyż nie posiada odpowiedniego podejścia do wykonywanego przez siebie zawodu.
Abyśmy mogli, zaczerpnąć wiedzy na temat terapii pedagogicznej warto, jest zasięgnąć porady u osób, które miały więcej do czynienia związanego z główną tematyką podjętą w tej o to książce oraz możemy zaobserwować czy my sami stosujemy podobne metody ćwiczeń również omówione na bazie zilustrowanej przez autorki teorii.
Książka ta składa się z 9 rozdziałów, w których to autorki omówiły w nich warsztat pracy terapeuty, aby Czytelnik mógł poznać lepiej go od strony praktycznej, jak i teoretycznej.
Uważam, że podjęty główny temat terapii pedagogicznej przez autorki został trafnie i pomysłowo zanalizowany.
Tekst zamieszczony w tej oto książce napisany językiem barwnym językowo pod względem merytorycznym, jak i praktycznym.
Każdy z zamieszczonych 9 rozdziałów zawiera posumowanie i uwagi praktyczne, zagadnienia do dyskusji oraz bibliografię do omówionego tematycznego zagadnienia rozdziału.
Zainteresowałam się szczególnie dwoma rozdziałami. Pierwszy z nich dotyczy arteterapii-wybranych metod pracy z dzieckiem, a drugi zawiera praktyczne aspekty terapii pedagogicznej.
Dzięki tym dwom rozdziałom mogłam przyjrzeć się z bliska, jak wygląda praca terapeuty w wybranych przez niego metodach pracy.
Zebrane przez autorki wypowiedzi nauczycieli i studentów w podjętym przez nie głównym temacie terapii pedagogicznej na podstawie wypełnionych przez nich ankiet pozwoliło im wywnioskować czy widzą, siebie realnie w tym zawodzie mając na uwadze wiele aspektów, które, na względzie współpracę z dziećmi bądź też z ich rodzicami.
Książka ta powinna być drogocenną wskazówką dla rodziców, nauczyciela, terapeuty, aby mogli oni w pełni zrozumieć słowo terapia pedagogiczna, która to z czasem zyskuje nowe spojrzenie w świecie pedagogiki, w nowym horyzoncie na gruncie różnego rodzaju sposobu wzajemnego porozumiewania się.
Polecam przeczytać tę książkę.