Wspomaganie płynności mowy dziecka recenzja

O jąkaniu w wieku przedszkolnym

Autor: @oficynaIMPULS ·1 minuta
2018-04-23
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Z recenzji wydawniczej: „Recenzowany program uzupełnia lukę w tematycznym zakresie programów profilaktyczno – terapeutycznych dotyczących jąkania w wieku przedszkolnym. Chociaż na tematy diagnostyczno – terapeutyczne można w literaturze polskiej znaleźć już sporo treści związanych z jąkaniem wczesnodziecięcym, to ujęcie Autorki dotyczące wspomagania rozwoju płynności mówienia u dzieci przedszkolnych stanowi znaczny wkład w tym zakresie.
Zjawisko występowania niepłynności mówienia u dzieci w wieku przedszkolnym bywa nierzadko bagatelizowane tak w środowisku oświatowym jak i ochrony zdrowia, w następstwie czego terapią logopedyczną obejmowane są jąkające się dzieci często dopiero w wieku szkolnym. To błędne podejście niektórych lekarzy, nauczycieli, czy także logopedów obala właśnie prezentowany program, ukierunkowując praktyczne działania logopedów, ale także rodziny jąkającego się dziecka i przedszkola – na polu diagnozy i terapii, a także profilaktyki tego zaburzenia.
Program stanowi znaczący element profilaktyki, ale przede wszystkim zawiera opis założeń i jego celów, opis metod i form pracy z dzieckiem, charakterystykę rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego, opis diagnozy i terapii oraz ewaluacji. Bogaty jest zestaw załączników, w których Autorka zamieściła gotowe propozycje ćwiczeń i zabaw dla dzieci, ale także wskazówki dla rodziców i nauczycieli (min. zabawy i ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, „gimnastyka buzi na wesoło", rytmogesty towarzyszące wymowie samogłosek, „co możesz zrobić, aby pomóc dziecku z niepłynnością mówienia, wkładka do karty logopedycznej przeznaczona dla jąkających się). Trzy załączniki stanowią ankiety ewaluacyjne dla rodziców oraz dla nauczycieli i specjalistów. Można w ten sposób na bieżąco prowadzić monitoring oceny efektywności pracy terapeutycznej, czy też profilaktycznej. Autorka zamyka program bogatym zestawem literatury przedmiotu.
Omawiany program zawiera wszystkie niezbędne elementy dotyczące programów edukacyjnych. Jego merytoryczna wartość jest wysoka i świadczy o odpowiednich kompetencjach Autorki na polu niepłynności mówienia, a szczególnie jąkania wczesnodziecięcego. Popularyzacja programu może wpłynąć na podwyższenie poziomu edukacji terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami płynności mówienia”.
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Wspomaganie płynności mowy dziecka
4 wydania
Wspomaganie płynności mowy dziecka
Dorota "Logopeda" Kamińska
10/10

Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku. Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie ro...

Komentarze
Wspomaganie płynności mowy dziecka
4 wydania
Wspomaganie płynności mowy dziecka
Dorota "Logopeda" Kamińska
10/10
Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku. Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie ro...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @oficynaIMPULS

Przestrzenie temporalne w pedagogice
Ewa Kobyłecka

XXI wiek to czas gwałtownych zmian kulturowych, które wymagają dostosowania praktyki dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej do wyzwań współczesnego św...

Recenzja książki Przestrzenie temporalne w pedagogice
Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii- KLASA II
Podręcznik do programu nauczania ortografii w klasach I–III "Moi przyjaciele z Literkowa. Klasa II

Sz czy rz, a może ż zamiast rz. U czy ó, wstawiamy ś czy si, ch czy h? Tak naprawdę język polski roi się od takich pułapek, w które możemy wpaść nawet wówczas, kiedy zna...

Recenzja książki Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii- KLASA II

Nowe recenzje

25 grudnia
Pięć dni do świąt.. i do miłości
@Mirka:

@Obrazek „W święta możemy poczuć się jak dzieci.” Pięć dni to niewiele, by zdarzyło się coś wielkiego, zwłaszcza w...

Recenzja książki 25 grudnia
Szczęście pisane marzeniem
Szczęście pisane marzeniem
@dzagulka:

„Po najczarniejszej nawet nocy wstanie pełen nadziei świt, a szczęście nieśmiało zapuka do drzwi, pisane cichym marzeni...

Recenzja książki Szczęście pisane marzeniem
Przestrzeń, czas i ruch
Zaproszenie do fizyki
@Carmel-by-t...:

Po pozornie rozczulającej deklaracji z pierwszego rozdziału (str. 42): „Przyczyna tego, że fizyka wydaje się bardzo ...

Recenzja książki Przestrzeń, czas i ruch
© 2007 - 2024 nakanapie.pl