Obecne i nadchodzące zmiany cywilizacyjne zmierzają w kierunku rozwiniętego społeczeństwa informacyjnego. Wymuszają one powstanie nowego modelu nauczania, w którym udział technoligii informatycznych będzie miał dominujący wpływ na efektywność i skuteczność kształcenia. Aby wziąć udział w przebiegającej na naszych oczach rewolucji informatycznej, musimy być do tego dobrze przygotowani przed dostosowanie systemu kształcenia do zachodzących zmian. Praca niniejsza jest próbą zabadania stopnia poziomu wiedzy oraz postawienia diagnozy, jak uczyć. Jej celem jest poprawienie efektywności kształcenia w dziedzinie nowoczesnych technologii informacyjnych. Prowadzi to do refleksji nad uniwersalnością treści kształcenia, tak aby słuchacz nie tylko zdobył kompetencje aktualne w trakcie trwania studiów, ale również po ich zakończeniu. Autorzy pracy są doświadczonymi nauczycielami akademickimi, realizującymi od wielu lat zajęcia z różnorodnych przedmiotów informatycznych. W pracy przedstawili swą wizję nauczania technologii informacyjnych.