Ewa Nowińska pracuje w Instytucie Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej UJ, kierując Pracownią Prawa Środków Masowego Komunikowania oraz Studium Prawa Autorskiego, Wydawniczego i Prasowego; jest także radcą prawnym. Zajmuje się problematyką ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, w tym w szczególności prawem konkurencji i prawem 1 prasowym. Jest autorką przeszło 120 publikacji, w tym m.in. Prawne ramy działalności reklamowej w krajach Unii Europejskiej; Wolność stówa a dozwolona treść gospodarczej wypowiedzi promocyjnej; Reklama w prasie drukowanej, radiu i telewizji oraz (razem z M. du Vallem) Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Książka jest monografią dotyczącą prawnych zagadnień reklamy. Autorka koncentruje się głównie na problematyce legalności reklamy w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Chodzi tu m.in. O klasyfikację konkretnej działalności reklamowej jako wprowadzającej w błąd, naruszającej łatwowierność dzieci, sferę prywatności adresatów, reklamę ukrytą, a także reklamę porównawczą. Praca zawiera oceny i wskazówki nie tylko na gruncie prawa polskiego, lecz także przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej. Monografia jest przeznaczona dla prawników (w tym m.in. dla sędziów, radców prawnych, adwokatów) oraz innych osób zawodowo zajmujących się opracowaniem i rozpowszechnianiem kampanii reklamowych. Użyteczna jest także w bezpośredniej działalności przedsiębiorcy z tego względu, że zawiera wyraźnie określone kryteria dozwolonego i niedozwolonego zachowania się w zakresie reklamy. Kolejne wydanie monografii uwzględnia przede wszystkim zmiany, jakie miały miejsce w ostatnim czasie w prawie polskim oraz najnowsze pozycje literatury. W niezbędnym zakresie uzupełniony został także stan prawny, obowiązujący w Unii Europejskiej.