Znani z tego, że są znani - celebrities, celebryci, gwiazdy współczesnego społeczeństwa konsumpcjonistycznego, osoby znane i sławne. Tworzą nową sferę publiczną, wytworzoną przez medialny system ekologiczny, często zarówno go legitymizują, jak też naruszają jego fundamenty. Autor pokazuje m.in. wpływ tabloidów na tworzenie celebrities, związki polityki i świata gwiazd. Zastanawia się nad fenomenem Michała Wiśniewskiego , sławą i popularnością uczestników "Tańca z gwiazdami" i "Rozmów w toku". Analizuje artykuły nt. gwiazd, które pojawiły się w prasie kolorowej i codziennej. Próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy prezenterzy telewizyjni, eksperci programów informacyjnych, satyrycy mogą być celebrytami. , filmoznawca i medioznawca, kieruje Instytutem Kultury i Komunikowania w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Autor m.in.: Telewizja jako kultura (1999), Rozumieć telewizję (2001), Telewizja i jej gatunki. Po "Wielkim Bracie" (2004). Twórca i redaktor naczelny kwartalnika naukowego "Kultura Popularna".