Ta książka nie mówi o zarządzaniu kościołem, (...) Ta książka traktuje o sposobach budowania i pielęgnowania relacji w gronie przywódców i pracowników. „Członkowie zgranych zespołów trzymają się razem. Jest to ich cecha charakterystyczna. Zmagając się z rozbieżnymi terminarzami i wzajemnie się wykluczającymi punktami widzenia, które każdy musi przepracować, wiedzą, jak się rozprawiać z pojawiającymi się problemami tak, by jedność celu i wizja pozostały nienaruszone, a przyjaźń trwała, pomimo odmiennych zdań. Krótko mówiąc, zgrane zespoły są skupione przede wszystkim na zdrowych relacjach w organizacji, a dopiero później na ich efektywności”. Larry Osborne Zgranie i jednomyślność zarówno wśród liderów, jak i pracowników, nie są cechami im przynależnymi i trwałymi. Od nich jednak w ogromnej mierze zależy powodzenie realizacji każdej misji, każdego projektu, sukces zespołu, firmy czy organizacji. Jeśli więc chcemy, aby zespół, którym kierujemy, działał z sukcesem, oprócz oddania musi posiąść umiejętności i wiedzę, w jaki sposób ma budować i utrwalać te cechy. Larry Osborne w Zgranych zespołach w sposób wyczerpujący i z poczuciem humoru udziela dokładnych wskazówek, jak to osiągnąć.