Książka jest pierwszą polską publikacją na temat zarządzania strategicznego w organizacjach non profit. Autor analizuje proces tworzenia strategii uwzględniający specyfikę tego sektora i przedstawia własny model mający na celu zwiększenie efektywności zarządzania. Książka obejmuje:
- zarys charakterystyki organizacji trzeciego sektora - przykładowe klasyfikacje, cele i definicje organizacji non profit, rozmiary trzeciego sektora w Polsce i na świecie w świetle dotychczasowych badań,
- analizę współczesnego dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie organizacji trzeciego sektora, proponowane dotychczas modele procesu zarządzania strategicznego,
zagadnienia konkurencyjności w trzecim sektorze,
- metody analizy otoczenia i wnętrza organizacji oraz ich zastosowanie w sektorze non profit,
opis perspektyw rozwojowych i głównych kierunków przyszłych badań w zakresie zarządzania organizacjami non profit. Książka przeznaczona jest zarówno dla założycieli, fundatorów i osób kierujących organizacjami trzeciego sektora, jak i dla pracowników naukowych oraz studentów nauk o zarządzaniu.
- zarys charakterystyki organizacji trzeciego sektora - przykładowe klasyfikacje, cele i definicje organizacji non profit, rozmiary trzeciego sektora w Polsce i na świecie w świetle dotychczasowych badań,
- analizę współczesnego dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie organizacji trzeciego sektora, proponowane dotychczas modele procesu zarządzania strategicznego,
zagadnienia konkurencyjności w trzecim sektorze,
- metody analizy otoczenia i wnętrza organizacji oraz ich zastosowanie w sektorze non profit,
opis perspektyw rozwojowych i głównych kierunków przyszłych badań w zakresie zarządzania organizacjami non profit. Książka przeznaczona jest zarówno dla założycieli, fundatorów i osób kierujących organizacjami trzeciego sektora, jak i dla pracowników naukowych oraz studentów nauk o zarządzaniu.