Organizacja wirtualna to najważniejsza forma przedsiębiorstwa, jaka pojawiła się w ostatnich dekadach. Dzięki nowym technologiom informacyjnym i komunikacyjnym, w tym zwłaszcza Internetowi, firmy zyskały możliwość prowadzenia elastycznej polityki biznesowej oraz zwiększania udziału w rynku przy jednoczesnej redukcji kosztów. Jednak organizacja wirtualna ma także wady, do których należy przede wszystkim duże ryzyko. Poza tym menedżerowie często nie radzą sobie z zarządzaniem taką organizacją, zapominają bowiem, że zarządzanie nią różni się od kierowania przedsiębiorstwem tradycyjnym. Celem tej książki jest: * przedstawienie podstawowych cech organizacji wirtualnej, * uwydatnienie ryzyka związanego z jej tworzeniem, * wskazanie sposobów uniknięcia porażki, * pokazanie, że sprawne zarządzanie firmą wirtualną wymaga zdobywania nowych umiejętności przy jednoczesnym posługiwaniu się starymi. Autorzy patrzą na organizację w szeroki, interdyscyplinarny sposób – analizują ją z punktu widzenia strategii, ekonomii, socjologii i zarządzania – i ukazują problemy, z którymi wszyscy menedżerowie stykają się na co dzień. Klarowny wykład jest ilustrowany ciekawymi studiami przypadków.