Zarządzanie marketingowe biblioteką

Marlena Pigla
Zarządzanie marketingowe biblioteką
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Zarządzanie marketingowe biblioteką staje się dziś warunkiem niezbędnym jej prawidłowego funkcjonowania. Biblioteki powinny opracowywać i wdrażać strategie marketingowe po to, aby dotrzeć do szerokiego kręgu Czytelników z jak najlepszą ofertą i jak najlepiej spełnić swoją misję. Kwestie komunikacji marketingowej i budowania więzi ze środowiskiem użytkowników, metodyki prowadzenia badań marketingowych oraz praktyka działań na tym polu stanowią dziś ważny element działalności bibliotek oraz starań ich kadry zarządzającej i pracowników. Ciągłe pojawianie się nowych technologii bibliotecznych, nowych typów zasobów, a także zmiany cech środowiska użytkowników wpływają na formę usług bibliotecznych. Pojawiło się też nowe zjawisko określanie terminem Biblioteka 2.0, którego najważniejszą cechą jest interaktywność relacji pomiędzy Czytelnikiem a bibliotekarzem, tworzenie wokół biblioteki, zwłaszcza jej serwisu wirtualnego, społeczności zaangażowanych użytkowników, współtworzących treści związane z ofertą bibliotek. W odniesieniu do tych nowych trendów biblioteki redefiniują swe strategie marketingowe. Książka stanowi zbiór materiałów inspirowanych tematyką zagadnień poruszanych na konferencji naukowej Zarządzanie marketingowe biblioteką, która odbyła się w dniach 17-19 października 2007 w Chorzowie. Organizatorem konferencji była Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie. Patronat nad konferencją objęła Komisja Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że artykuły zawarte w niniejszym zbiorze staną się przyczynkiem do pogłębienia refleksji nad możliwością rozwijania zarządzania marketingowego w polskich bibliotekach w celu jak najlepszego zaspakajania potrzeb informacyjnych użytkowników bibliotek.
Data wydania: 2008
ISBN: 978-83-7205-265-0, 9788372052650
Wydawnictwo: Wyższej Szkoły Bankowej

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Zarządzanie marketingowe biblioteką aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Zarządzanie marketingowe biblioteką. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl