Marka jest strategicznym zasobem przedsiębiorstwa, a więc zarządzanie marką w sposób bezpośredni przekłada się na wyniki finansowe i tym samym na wartość przedsiębiorstwa. W książce Autor omawia miejsce i rolę marki w gospodarce rynkowej, wyjaśnia pojęcie kapitału marki oraz proces budowy tego kapitału, prezentuje udział marki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, rozważa finansowe i marketingowe miary kapitału marki, a także przedstawia strategie zarządzania marką, prowadzące do uzyskania i utrzymania przewagi konkurencyjnej opartej na marce.Spis treściWstępRozdział 1Marka a przewaga konkurencyjna1.1. Pojęcie marki1.2. Kapitał marki1.3. Udział składników kapitału marki w tworzeniu wartości1.4. Udział marki w tworzeniu przewagi konkurencyjneRozdział 2Budowa kapitału marki2.1. Elementy składowe procesu budowa kapitału marki2.2. Rola reklamy w budowie kapitału marki2.3. Wybór identyfikatorów marki2.4. Zwiększanie postrzeganej jakości2.5. Tworzenie pożądanych dla marki skojarzeń2.6. Pozyskiwanie i utrzymywanie lojalnych klientówRozdział 3Finansowe i marketingowe miary kapitału marki3.1. Wycena marki3.2. Marketingowe miary składników kapitału markiRozdział 44.1. Zmiany w otoczeniu wpływające na sposób zarządzania markami4.2. Strategia odmładzania marki4.3. Strategie wyjścia marki z rynku4.4. Strategia rozszerzania marki4.5. Strategie zarządzania markami na rynkach międzynarodowych4.6. Strategia licencjonowania i franchisingu markiWybrane pozycje bibliograficzne