W jednym z wierszy Alice Oswald pielenie fasoli porównane zostało do „bazgrania po ziemi”. W tej jednej metaforze zawiera się cała filozofia pisarska Oswald: język jest glebą, którą tylko nasza skrupulatna bazgranina potrafi ocalić przed chwastami. Poezja Alice Olwald dzieje się w Pomiędzy: o zmroku, o świcie i w prześwicie, na granicy życia i śmierci. Jakiż ruch panuje na tej granicy; muchy z ekscytacją rozmawiają o gnoju, kwiat z sykiem zamyka powieki, a nad głowami zmarłych tupie borsuk. Obrazy liryczne Oswald są zarazem brutalne i czułe, ekspresjonistyczne i oniryczne. W jednym z wierszy pielenie fasoli porównane zostało do „bazgrania po ziemi”. W tej jednej metaforze zawiera się cała filozofia pisarska Oswald: język jest glebą, którą tylko nasza skrupulatna bazgranina potrafi ocalić przed chwastami. Alice Oswald (ur. 1966). Autorka siedmiu tomów poetyckich. Pierwszy, The Thing in the Gap-Stone Stile (1996) został wyróżniony Forward Poetry Prize za najlepszy debiut. Kolejna książka to długi poemat Dart (2002, nagrodzony T.S. Eliot Prize), wyrosły z wędrówek poetki nad rzeką Dart w hrabstwie Devon. Jej kolejne tomy: Woods, etc. (2005, nagroda Geoffrey Faber Memorial Prize); Weeds and Wild Flowers (2009 z ilustracjami Jessiki Greenman) oraz A Sleepwalk on the Severn (2009) w nieoczywisty sposób podejmują temat przyrody i ludzkiego istnienia w świecie. W 2011 roku poetka wydała tom Memorial, stanowiący przepisanie homerowskiej Iliady. Ta poruszająca książka była wydarzeniem poetyckim i zdobyła Warwick Prize w 2013 roku, była też nominowana do T.S. Eliot Prize, poetka jednak wycofała się w proteście przeciwko nieuczciwym działaniom sponsora. Tom Falling Awake (2016) został wyróżniony Costa Poetry Award 2016 i Griffin Prize 2017. Poetka mieszka w Devon, z mężem i trojgiem dzieci.