Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii: ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są oznaką prestiżu i sukcesu. ? Jak jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym? ? Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne, zyskują tak wielu odbiorców? Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelką cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę mają takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym. Charles Derber jest profesorem socjologii w Boston College oraz czołowym krytykiem amerykańskiej kultury i społeczeństwa. Jest autorem ośmiu książek.