Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby będące w gorszej sytuacji rozwojowej, czy społecznej. Trudno jednak obecny stan uznać za zadowalający. Nadal w wielu obszarach działalności jest zbyt wiele zaniedbań.
Jednym z ważnych celów zapoczątkowanej tym tomem serii, jest zapoznanie polskiego czytelnika z badaniami nad sytuacją osób niepełnosprawnych u naszych sąsiadów - Czechów i Słowaków. Porównanie to może być dla nas bardzo pouczające.
Poruszana w książce tematyka dotyczy m.in. pracy rehabilitacyjnej osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku, turystyki i sportu osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej miasta w odniesieniu do niepełnosprawności, roli obozów terapeutycznych, optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej, hierarchii wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową.
Jednym z ważnych celów zapoczątkowanej tym tomem serii, jest zapoznanie polskiego czytelnika z badaniami nad sytuacją osób niepełnosprawnych u naszych sąsiadów - Czechów i Słowaków. Porównanie to może być dla nas bardzo pouczające.
Poruszana w książce tematyka dotyczy m.in. pracy rehabilitacyjnej osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku, turystyki i sportu osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej miasta w odniesieniu do niepełnosprawności, roli obozów terapeutycznych, optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej, hierarchii wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową.