DROGI CZYTELNIKU! Jeśli myślisz, że chcemy Cię postawić 'pod murem' surowych nakazów i zakazów 'sztywniackiej' etykiety, musimy Cię mile zaskoczyć. Porywamy Cię na wędrówkę po obyczajach biznesowych w Polsce w nowe tysiąclecie. Wiele się zmieniło, szczególnie w obyczajowości ostatnich lat. Zmieniła się ideologia gospodarcza, niektórzy zdobyli fortuny, ruszyła giełda, przyszedł do nas wielki zachodni kapitał. Styl robienia interesów w Polsce pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Książka, którą proponujemy, ma stanowić przyjazną pomoc w momentach poważnych rozterek i wątpliwości obyczajowych biznesmena, menedżera, pracownika. W pierwszym rozdziale opisujemy najważniejsze reguły zachowania się w firmie, wyrażające szacunek wobec biznesowych partnerów. Reguły te opisujemy w odniesieniu do głównych sytuacji 'komunikacyjnych' (np. witanie, pozdrawianie) oraz głównych ról (np. sekretarka, szef) w biznesie. W drugim rozdziale omawiamy sposób prowadzenia rozmów służbowych (bezpośrednich i telefonicznych), używania zwrotów obcojęzycznych oraz charakteryzujemy styl uprzejmy. W trzecim rozdziale omawiamy reguły dotyczące profesjonalnego wyglądu w pracy, osobno kobiety i mężczyzny. W rozdziale czwartym znajdziesz, Drogi Czytelniku, opis spotkań towarzyskich wspierających biznes, strukturę menu, toasty i alkohole. Miłej lektury życzą autorzy