Wojenny marketing czyli jak dobrze zareklamować i sprzedać wojnę

Rafał Jakubowski
Wojenny marketing czyli jak dobrze zareklamować i sprzedać wojnę
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Odkąd świat stał się jednobiegunowy, konflikty i zbrojne napaści stały się czymś niemal powszednim. Wojna okazała się coraz częstszym narzędziem rozwiązywania sporów politycznych i gospodarczych. Dzięki mediom o oddziaływaniu globalnym, akty politycznego terroru i wywoływanie wojen, przybrało charakter tendencyjnych przekazów o charakterze spotów reklamowych.Każda wojna na kilkanaście miesięcy przed rozpoczęciem działań militarnych, poprzedzana była wojną propagandową, prowadzoną przy pomocy mass mediów. W prasie, radiu i telewizji masowo pojawiały się informacje o treściach nieprzychylnych dla krajów - przyszłych ofiar napaści.W ciągu ostatnich piętnastu lat kampanie militarne poprzedzane były kampaniami propagandowymi, akcje zbrojne akcjami reklamowymi mającymi ukazać przyszłe ofiary zaborczego konfliktu i globalistycznego terroryzmu o wymiarze militarnym jako dyktatury, siły antydemokratyczne czy... terrorystyczne.Propaganda medialna nie tylko przygotowywała grunt pod wojny jako formę ostatecznego rozwiązania problemów z państwami nie chcącymi ulec hegemonii imperializmu globalnego w stosunku, do których nie skutkowały instrumenty nacisków ekonomicznych.Propaganda wojenna ma także charakter reklamowy. Przedmiotem reklamy w przypadku prowadzonych wojen jest promocja sprzętu militarnego, a raczej potężnego lobby zachodniego przemysłu wojennego.Propagandę wojenną konstruuje się w oparciu o rozmaite manipulacje socjotechniczne. Wspominać można książki Orwella czy przytaczać cytaty z tak niechlubnych konstruktorów propagandy jak Goebbels. Oceniając skutki tych manipulacji trudno nie zauważyć jak wielki miały i mają one wpływ na tzw. opinię publiczną.Globalną publiczność zniechęca się do weryfikowania informacji. Przekaz propagandowy przedstawia się jako "jedynie słuszną" wersję zdarzeń. Dzieje się tak w przeświadczeniu, że największe koncerny medialne są niezależne i mogą być poddane demokratycznej kontroli. Materiał ten nie jest miejscem na obalanie tej wątłej tezy. (...)
Data wydania: 2007
ISBN: 978-83-923977-0-0, 9788392397700
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Bractwa "Trojka"

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Wojenny marketing czyli jak dobrze zareklamować i sprzedać wojnę nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Wojenny marketing czyli jak dobrze zareklamować i sprzedać wojnę. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl