Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem mogą usprawnić systemy informacyjne, umożliwiające właściwe zbieranie, selekcję i agregację danych. Jednak warunkiem osiągnięcia owej sprawności jest taka prezentacja danych, która z ich nadmiaru pozwoli wybrać najistotniejsze z nich z punktu widzenia trafności decydowania. Nie ulega bowiem wątpliwości, iż właściwa informacja, uzyskana w odpowiednim czasie, zapewnia powodzenie procesowi decyzyjnemu.Wybór problematyki dokonanej przez Autorkę należy uznać za trafny i ważny, zwłaszcza z punktu widzenia praktyki zarządzania. Opracowań na ten temat w Polsce jest niewiele i w zasadzie mają charakter wycinkowy. Opracowanie Autorki należy do tych, które w sposób kompleksowy próbują ująć zagadnienia wizualizacji danych służących zarządzaniu. Przyjmuje się w nim założenie, iż percepcja wzrokowa jest znacznie skuteczniejsza niż percepcja dokonywana za pomocą innych zmysłów. Słusznie Autorka podkreśla, iż szybkiemu rozwojowi oprogramowania graficznego nie towarzyszy gruntowna wiedza o komunikacyjnych aspektach wizualizacji danych.Z recenzji dr. hab. Mieczysława Przybyły