Guru marketingu – Jack Trout – w swojej najnowszej książce przedstawia: - znakomitą analizę sukcesów i porażek kilku najsławniejszych marek, - sposoby na to by unikać poważnych błędów marketingowych, - najskuteczniejsze strategie budowania i zarządzania marką, - najpowszechniejsze potknięcia współczesnego marketingu. Książka zawiera zestaw fachowych porad i wskazówek, jak budować, chronić, zarządzać i rozwijać własną markę, a jednocześnie unikać kilku najbardziej powszechnych potknięć, które mogą doprowadzić do stoczenia się ze szczytów sukcesu w otchłań nijakości. "Król pozycjonowania", Jack Trout w swojej nowej, ważnej i kontrowersyjnej książce, odsłania tragiczne błędy marketingowe i strategiczne, które doprowadziły do kłopotów kilka największych firm. Ponadto przeprowadza otwartą analizę, w jaki sposób można było tych błędów uniknąć. Prezentując szczegółowe badania nad najsławniejszymi światowymi firmami, książka Wielkie marki. Wielki kłopot zawiera precyzyjne opisy przypadków porządkujące wydarzenia, które doprowadziły do utraty pozycji takie megamarki jak Xerox, Levi´s, Miller Brewing, Digital Equipment, Burger King i wiele innych. Trout, pisząc w swoim charakterystycznym bezpośrednim stylu, wyjaśnia najpopularniejsze błędy koncepcyjne na temat wykuwania własnej niszy w umysłach konsumentów. Opowiada, dlaczego słynny benchmarking nie działa w rzeczywistości, dlaczego badania rynkowe mogą być mylące, dlaczego rozszerzenia asortymentu tylko utrudnia komunikację rynkowa, dlaczego koncentrowanie się na zysku, zamiast na udziale w rynku doprowadza do kłopotów i na wiele innych pytań. Przedstawiając wszystkim powszechnie znane pułapki marketingowe i strategiczne książka Wielkie Marki. Wielki kłopot w klarowny sposób wskazuje, co może pójść źle i jak uczyć się na błędach innych.