Analiza fuzji Time Warner i AOL dostarcza wielu cennych obserwacji na temat psychologii biznesu, znaczenia kultury korporacyjnej w wielu firmach medialnych, konwergencji i nowych technologii w praktyce biznesowej. AOL LLC, wcześniej America Online Inc., założona w latach 80. XX wieku firma internetowa. Pod koniec lat 90. America Online była warta więcej niż McDonald’s, Philip Morris i PepsiCo razem wzięte i niemal trzykrotnie więcej niż Disney. W wyniku fuzji z Time Warner w 2000 roku, AOL objęła 55 procent udziałów firmy AOL Time Warner. W 2002 roku, w związku z ogromnymi stratami, skrót AOL został usunięty z nazwy firmy. Time Warner Inc., medialny konglomerat, którego początki sięgają lat 20. XX wieku. Do Time Warner należą słynne marki medialne, takie jak Warner Bros, New Line Cinema, CNN, HBO, Cartoon Network, "Time", "Fortune", "Money", "People", "Life", "Sports Illustrated", "InStyle", "Entertainment Weekly" - łącznie ponad 150. W wyniku fuzji z America Online wartość rynkowa nowo powstałej firmy wynosiła prawie 300 miliardów dolarów. Dziś, 7 lat po fuzji, wynosi 80 miliardów dolarów.