WIELKA KSIĘGA GIER
Historia gier wideo od Ponga do Battle Royale
W 2018 roku minęło pół wieku od czasu, gdy amerykański pionier Ralph Baer stworzył prototyp Brązowego Pudełka, który z czasem stał się pierwszą na świecie konsolą do gier. Pociągnął on za sobą powstanie Ponga i narodziny Atari, przez całe lata siedemdziesiąte będącego niepodzielnym hegemonem rodzącego się rynku gier wideo. Wraz z nadejściem Space Invaders i Pac-Mana grami zainteresowały się media, a cały przemysł z lunaparku zaczął przenosić się do osobnego segmentu kultury masowej.
"Wielka Księga Gier" śledzi przemiany elektronicznej rozrywki, omawiając zarówno to, co się działo za kulisami, jak i na głównej arenie zmagań. Na 676 stronach pojawiają się tytuły najbardziej znaczących gier oraz firmy, które je wyprodukowały. To prawdopodobnie najbardziej obszerna na świecie publikacja o historii gier wideo, pełna unikalnych informacji i ekskluzywnych zdjęć. Kronika dokumentująca przełomy i kryzysy. Opowieść o tym, jak od pierwotnej chęci zabawy gry wyewoluowały do wartego rocznie ponad 100 miliardów dolarów przemysłu.
Historia gier wideo od Ponga do Battle Royale
W 2018 roku minęło pół wieku od czasu, gdy amerykański pionier Ralph Baer stworzył prototyp Brązowego Pudełka, który z czasem stał się pierwszą na świecie konsolą do gier. Pociągnął on za sobą powstanie Ponga i narodziny Atari, przez całe lata siedemdziesiąte będącego niepodzielnym hegemonem rodzącego się rynku gier wideo. Wraz z nadejściem Space Invaders i Pac-Mana grami zainteresowały się media, a cały przemysł z lunaparku zaczął przenosić się do osobnego segmentu kultury masowej.
"Wielka Księga Gier" śledzi przemiany elektronicznej rozrywki, omawiając zarówno to, co się działo za kulisami, jak i na głównej arenie zmagań. Na 676 stronach pojawiają się tytuły najbardziej znaczących gier oraz firmy, które je wyprodukowały. To prawdopodobnie najbardziej obszerna na świecie publikacja o historii gier wideo, pełna unikalnych informacji i ekskluzywnych zdjęć. Kronika dokumentująca przełomy i kryzysy. Opowieść o tym, jak od pierwotnej chęci zabawy gry wyewoluowały do wartego rocznie ponad 100 miliardów dolarów przemysłu.